Přírodověda


3.5. - 7.5. 2021

Začínáme vesmír.

Úterý - https://www.youtube.com/watch?v=vPI6jEJQX6Q V hodině jsme se dívali na video a pomocí videa, jsme pracovali s pracovním sešitem - str. 14/1,2,3;  str. 15/4, 5.


26.4. - 30.4. 2021

Tak opět na online.

Pondělí - minulý týden jsme si ve škole označili, co máme vypracovávat. PS - str. 11/7,11;  str.12/12;  str.13/1, 2, 3, 4. Vypracujte a ve čtvrtek na online hodině si to zkontrolujeme a popovídáme si o tom. 


19.4. - 23.4. 2021

Tento týden se vidíme konečně naživo. 

Povídáme si o neživé přírodě. Vysvětlili jsme si, co je to nerost a hornina (učebnice str. 9 pro ty, co nejsou ve škole). 

Pracovní sešit str. 7/1,2;  str. 8/ 5,7; str. 9/ 1,2. Dopracovat. 

Vysvětlili jsme si rozdíl mezi rudami, nerudnými surovinami a energetickými surovinami. PS str. 10/3,4.

Ve škole jsme si zaškrtali do pracovního sešitu cvičení, které máme vyplnit místo pondělní hodiny. A pracovní sešit si vzali domů na distanční výuku.



12.4. - 16.4.2021

Tento týden se ve čtvrtek budeme ještě věnovat vysněnému domu, aby dostali všichni možnost představit ten svůj dům. 

Úkol pro tento týden už se bude týkat nového učiva a tím je Neživá příroda. 

Vzpomeňte si, co je to neživá příroda. Co do ní patří. Úkolem je - Vyfoť tři fotky s různými věcmi, které patří do neživé přírody. Pošli mi je do pátku na mail. 

6.4. - 9.4. 2021

Tento týden jsme měli hodinu jen ve čtvrtek, kde jsme si ukazovali naše vysněné domovy a každý se snažil popsat ten svůj domov. Děkuji za vaši práci. Je super, že nad svou prací přemýšlíte. 


29.3. - 31.3. 2021

Povídali jsme si o rodině, o závislostech lehkých i těžkých a tento týden bychom k tomu přidali náš domov. Domov - místo, kde se cítíme dobře, bezpečně, kde se můžeme svěřit se svými problémy, kde jsou lidé, kteří nás mají rádi. 

Výzva pro tento týden: 

Nakresli, vytvoř, vyrob, jak by měl vypadat podle tebe půdorys tvého vysněného domova. 

Aby sis uvědomil, co je to půdorys domu, tady je odkaz na ukázku půdorysu. 

https://homebydleni.cz/dum/navstevy-domu/maly-domek-za-prahou-nejen-na-vikendy/attachment/n6_hm1606_mc-1/


Kdo bude chtít, může přidat i jak by vypadal celý dům. 

Fotky pošli na můj mail do úterý 6.4.2021.


Ve čtvrtek nemáme hodinu. Užijte si krásné počasí a zkuste venku při procházce najít nějakou kvetoucí rostlinu a volně žijící zvíře. 

Přeji vám krásné Velikonoce.



22.3. - 27.3. 2021

Pondělí - Do sešitu si napište nadpis - ZÁVISLOSTI

Váš úkol je: 

Do čtvrteční hodiny zkuste vyhledat na internetu: Co je to závislost? Zapište jednoduše do sešitu.

Na internetu vyhledejte: Jaké můžeme mít různé závislosti. Vypište do sešitu. 


Představte si, že máte kamaráda, který je zavislý (nechám na vás na čem). Jak bys mu ty mohl pomoci? Toto nemusíš vypisovat. Stačí si v hlavě utřídit myšlenky.

Ve čtvrtek si budeme povídat na toto téma.


15.3. - 19.3. 2021

Vítám vás v dalším týdnu a věřím, že jste si odpočinuli od počítačů a školy. 

Těším se na vás a věřím, že to společně spolu opět zvládneme. 


Úkoly na tento týden:

Vytiskněte si zápis a nalepte jej do sešituVývojová stádia.pdf (266.52 kB)


V pátek si budeme povídat o rodině. (ve čtvrtek nebudeme mít online hodinu, proto si přehodíme přírodovědu na pátek místo matematiky). Co se vám na ni líbí, co byste chtěli, aby jste si někdy v budoucnu převzali i do své rodiny, kterou v dospělosti vytvoříte.

Vytvořte si seznam: Papír rozdělte na dvě poloviny. Do jedné poloviny vypište 10 pozitivních věcí, které by podle vás měla obsahovat rodina. Do druhé poloviny si promyslete 10 negativních věcí, které se v rodině mohou vyskytnout, ale podle vás tam nemají místo.

(chování rodičů mezi sebou, chování rodičů vůči dětem, chování dětí vůči sourozencům, nebo rodičům, různé zlozvyky, návyky, tradice).



1.3. - 5.3. 2021

Tento týden prezentujeme vaše skupinové práce - Vývojové stadia člověka. Protože jsme to nestihli ve čtvrtek, pokračujeme v pátek. 


Tak, jak jsme se domluvili v hodině, v pátek jede opravný test na nervovou soustavu od 11:00 do 12:30. 


Během jarních prázdnin popřemýšlejte o své rodině. Co se vám na ni líbí, co byste chtěli, aby jste si někdy v budoucnu převzali i do své rodiny, kterou v dospělosti vytvoříte.

Zkuste si vytvořit seznam: Papír rozdělte na dvě poloviny. Do jedné poloviny vypište 10 pozitivních věcí, které by podle vás měla obsahovat rodina. Do druhé poloviny si promyslete 10 negativních věcí, které se v rodině mohou vyskytnout, ale podle vás tam nemají místo.

(chování rodičů mezi sebou, chování rodičů vůči dětem, chování dětí vůči sourozencům, nebo rodičům, různé zlozvyky, návyky, tradice).

Přes jarní prázdniny pouze popřemýšlejte. Po jarních prázdninách dáme myšlenkám tvar.


Odpočiňte si od psaní i počítačů. 


22.2. - 26.2. 2021

Ve čtvrtek už začneme prezentovat vaše práce ve skupinách, které tvoříte. Proto mi prosím do středy pošlete vaši prezentaci. 

Úkol pro tento týden: Podívejte se na videa - oplození a vývoj plodu.

https://www.youtube.com/watch?v=W665jyiTeI8

https://www.youtube.com/watch?v=7AtwnfT8vyM

Kdo bude chtít, v teamsech je prezentace k rozmnožovací soustavě. Na konci prezentace jsou ještě dva odkazy na videa, na které se můžete také podívat.


Čtvrtek - v tento den se spolu neuvidíme, proto nemůžete odprezentovat vaše skupinové práce. Uděláme to, jak budeme mít první společnou hodinu, takže předpokládám, že to bude příští čtvrtek. Dávám vám tedy ještě týden navíc, abyste se společně spojili a dopracovali. Mou první otázkou po vaší prezentaci bude, jak se vám ve skupině pracovalo a kdo nechtěl vůbec spolupracovat. Proto nemusíte ve skupině dostat stejnou známku, pokud uslyším, že někdo chtěl pracovat, ale neměl žádnou odezvu. 


Úkol na tento čtvrtek - pracovní sešit str. 38 celá; přečíst si v učebnici celou stranu 65. Zamyslete se především, co se mění na lidském těle v období puberty.  



15.2. - 19.2. 2021

Tento týden jsme si povídali o ženské pohlavní soustavě. Už jsme se dotkli i tématu oplodnění a narození. 

Váš úkol - zjistěte, kolik jste vážili a měřili při narození. 

Do pondělí ještě dodám nějaká videa, na které se podívejte do příští hodiny přírodovědy. 

Nezapomeňte, že pořád máme úkol z minulého týdne - ve skupině si připravit prezentaci k danému vývojovému období člověka. Příští týden už začneme s prezentacemi. Prosím komunikujte spolu ve skupině! Možností na společný hovor máte. Klidně využijte skupiny v teamsech.


V úterý 23.2. od 10:00 do 12:00 bude v teamsech spuštěný test na nervovou soustavu. Nezapomeňte!!!


8.2. - 12.2. 2021

Tento týden jsme začali rozmnožovací soustavu a povídali jsme si o mužské pohlavní soustavě. Příští týden probereme pohlavní soustavu ženy a začneme vývoj dítěte. 

Náš úkol na tento a příští týden: Rozdělte se do trojic (budou dvě čtveřice) a společně vytvořte prezentaci na dané téma. Témata si ještě spolu rozdělíme do skupin. (novorozenec + kojenec, batole, předškolní věk, školní věk, puberta, dospělost, stáří). Prezentace  má být max. na 5 minut. Uveďte základní informace, najděte zajímavosti, použijte obrázky. Budete mít na to dost času, tak si dejte opravdu záležet, aby jste se sehráli i v dané prezentaci vaší práce. 


1.2. - 5.2. 2021

Pondělí - společně jsme si dali dohromady informace z nervové soustavy, které jsou pro nás důležité. V hodině jsme si povídali i o zajímavostech nervové soustavy. Danou prezentaci si ještě jednou projděte na teamsech v souborech. 


Úkoly - zápis NS.docx (146.86 kB) vytiskněte si zápis z nervové soustavy a pomocí souborů (word a prezentace) o nervové soustavě, které jsou na teamsech, jej doplňte a vlepte do sešitu. 


Čtvrtek - začínáme rozmnožovací soustavu. Podívejte se na video https://www.youtube.com/watch?v=mfv2Y0sHQD8

zápis rozmnožovací soustava.pdf (568.8 kB) Vytiskni si zápis k soustavě, nalep do sešitu a pomocí videa nebo svých znalostí, zkus pracovní list vyplnit. Informace nemusíš vyhledávat, stačí jen to, co znáš, nebo zjistíš z videa. Zbytek budeme dělat příští týden v hodině.


25.1. - 29.1. 2021

Pondělí - dnešní hodinu jsme věnovali nervové soustavě. Ve skupinách jste si sjednotili, co je podle vás důležité z textu nervová soustava z minulého týdne. Zatím jste stihli odprezentovat jen jedna skupina. Příští týden budeme pokračovat. Váš úkol pro tento týden je: spojit se v dané skupině a opravdu společně se domluvit, co je tedy důležité vědět o nervové soustavě. Z čeho je složená? V jednoduchosti jak to vlastně funguje? A co vás zaujalo?


18.1. - 22.1. 2021

Pondělí - dnes jste společně ve skupinách odprezentovali vámi vybraný smysl. Všechny vás moc chválím, že jste si vytvořili každý svůj referát a pak jste vytvořili společnou práci, kterou jste nám představili. 

Čtvrtek - nervová soustava.pdf (1.28 MB) Přečtěte si přiložený soubor o nervové soustavě. Jaký je váš úkol? Zkuste si utřídit z daného textu, co je důležité, co bychom si měli zapamatovat, proč je důležitá nervová soustava. Zkus zjistit, jak to funguje. V pondělí si o tom budeme povídat a společně si zkusíme utřídit, co je důležité si z takového množství textu vybrat.

11.1. - 15.1. 2021

Pondělí - dnes v hodině jsme společně v daných skupinách dávali dohromady naše referáty a prezentace. Úkol na tento týden je: Pokud jste nestihli dopilovat to, co nám chcete říct pro daný smysl, spojte se spolu přes týden a dopracujte. Vedoucí každé skupiny mi pošle do pátku, jaký obrázek budete chtít pustit ostatním. V pondělí hned od začátku hodiny nám bude každá skupina prezentovat, co vytvořila. Půjdeme postupně: čich, chuť, hmat, zrak, sluch. 

Jiný úkol pro tento týden není. Těším se.


4.1. - 8.1.2021

Zdravím vás mojí milí páťáci opět na hodinách přes počítač a v rámci portálu výuka. 

V pondělí máme druhou vyučovací hodinu přírodovědu. Jelikož jsme se dlouho neviděli, tak si určitě budeme chtít především sdělit své zážitky a opět doladit připojování na hodiny.

Během hodiny bude náš největší úkol vyzkoušet, jak v rámci programu teams vyplnit a odeslat vypracovaný test. Pokud nás nepustí do školy, budeme využívat testy pro hodnocení našich vědomostí a dovedností. Ale to si povíme více až během vyučovací hodiny v pondělí. 


Ve škole před vánoci jsme si povídali o kožní soustavě. Vaším úkolem je podle učebnice ze str. 61 udělat zápis do sešitu. 

Úkol na tento týden: Do pátku tohoto týdne mi pošlete vypracovaný referát nebo prezentaci na jeden vámi vybraný smysl. Všechny smysly jsme si v hodině rozdělili. Pokud si nevzpomínáte, na co jste se přihlásili, dejte vědět a já vám to napíšu. 


V hodině jsme zkoušeli vypracovat test, což se nám nepovedlo. Ale zjistila jsem, kde je asi zakopaný pes. Prosím, zkuste oba dva testy vyplnit ještě jednou. Každý jsem zkusila nastavit jinak, takže nevím, jestli vám oba pojedou. Kdyby některý z nich se vám nepodařilo zapnout, dejte mi vědět. Moc mi tím pomůžete. Děkuji.