Zeměpis

9.10. - 13.10.2017

Proč jsou původní obyvatelé Ameriky stejné rasy jako obyvatelé východní Asie? Kdo ve skutečnosti objevil Ameriku a proč se na to zapomnělo? Proč nazval Kolumbus místní obyvatele Indiány? Jaké plodiny se do Evropy dostali právě z Ameriky. Jak se do Ameriky dostali černoši? To vše a mnohé další zajímavé informace nám prozradil text v učebnici. Ve čtvrtek jsme napsali test. První skupiny také představili své prezentace o vybraných Národních parcích Severní Ameriky.

2.10. - 6.10.2017

Kde najdeme Niagarské vodopády, kudy teče řeka Colorado a proč je na severu Severní Ameriky tolik jezer? Tak to jsme zjišťovali s pomocí atlasu a mapy vodstva. Dále jsme pracovali s textem, ve kterém jsme hledali chyby a tím jsme si opakovali látku a připravovali se tak na test, který nás čeká ve čtvrtek 12.10. - Přírodní poměry Severní Ameriky (!každý musí mít VLASTNÍ ATLAS!)

25.9. - 29.9.2017

Díky státnímu svátku jsme měli jenom úterní hodinu, během níž jsme si ukázali, jak má vypadat prezentace o Národním parku v Severní Americe, které budou žáci od 5.10. prezentovat. Podívali jsme se na to, jaká zvířata a jaké rostliny najdeme v určitých částech Severní Ameriky a shlédli krátké výukové video týkající se tornád a hurikánů.

18.9. - 22.9.2017

S pomocí mapy jsme skládali jednotlivé pohoří, planiny a nížiny, tak jak jdou od západu k východu. U vybraných měst Severní Ameriky, jsme zjišťovali, v jakém leží podnebném pásu - jestli je tam sucho nebo tam velmi prší, jestli se tam ohřejeme nebo nám naopak bude zima a také to, co tam roste či v případě pouští a polárních oblastí spíše neroste.

4.9. - 15.9.2017

Zopakovali jsme si, co jsme se dozvěděli v loňském roce. Žáci prezentovali zážitky z navštívených zemích během prázdnin. A pak jsme se přesunuli do Ameriky a do mapy jsme zakreslovali rovnoběžky, oceány, moře, zálivy a (polo)ostrovy. Ukázali jsme si, jak došlo ke vzniku Kordiller a dalších povrchových útvarů v Severní Americe.

Materiály z hodin: