Zeměpis

27.11. - 1.12.2017

Pokračovali jsme v přípravě prezentací, tentokráte na počítačích, zbytek už musí skupinky dodělat doma. Příští týden začneme představovat jednotlivé státy. Také jsme zjišťovali, který z cestovatelů opravdu navštívil Jižní Ameriku. Shlédli jsme krátké video a prezentaci o tropických deštných pralesích, na které jsme navázali diskuzí o důsledcích jejich ničení.

Termíny prezentací: 6.12. - Chile, Argentina, Brazílie, Peru. 8.12. Venezuela, Bolívie, Kolumbie

20.11. - 24.11.2017

V testu jsme si zopakovali, co víme o Mexiku. Zavzpomínali jsme na to, jak se orientovat pomocí zeměpisné sítě. Do mapy Jižní Ameriky jsme pojmenovávali státy. Hledali státy, kterými prochází Andy a jaké pojmy s nimi souvisí. Jakými jazyky se v Jižní Americe hovoří. Rozdělili jsme se do skupin a každá má za úkol vybrat důležité a hlavně zajímavé informace o svém státu z Jižní Ameriky. Začali jsme zjišťovat informace o státech Jižní Ameriky s pomocí atlasů, učebnic a dalších publikací.

13.11. - 17.11.2017

S pomocí klimadiagramů a atlasu světa jsme popisovali podnebí a vegetaci ve 4 vybraných  městech Jižní Ameriky. Do mapy Jižní Ameriky jsme pojmenovávali státy. Hledali státy, kterými prochází Andy a jaké pojmy s nimi souvisí. Jakými jazyky se v Jižní Americe hovoří. Začali jsme zjišťovat informace o státech Jižní Ameriky.

13.11. - 17.11.2017

Díky státnímu svátku, jsme se viděli pouze ve středu a to jsme psali opakování z USA. Ve zbytku hodiny jsme s pomocí klimadiagramů a atlasu světa popisovali podnebí a vegetaci ve 4 vybraných  městech Jižní Ameriky.

6.11. - 10.11.2017

Dozvěděli jsme se, že Střední Ameriku tvoří pevninská a ostrovní část. Jaké státy patří do této oblasti a jací jsou její obyvatelé. Z čeho žijí, co pěstují, atd. Začali jsme také poznávat Jižní Ameriku, a to především z té přírodní části - jaké řeky zde tečou, zda jsou tam hory nebo naopak doly...

Domluvili jsme si termíny testů: 15.11. Spojené státy americké. 22.11. Mexiko a Střední Amerika

30.10. - 3.11.2017

Dokončili jsme Spojené státy americké tím, že jsme zjistili, kdo a kde v USA žije. Luštili jsme, co znamenají zkratky CHiPits, BosWash a SanSan. Zjišťovali, co se v USA těží, co tam pěstují a co, že se to vyrábí v Sillicon valley... Také jsme stihli shlédnout téměř poslední prezentace o národních parcích. V písemném testu jsme si zopakovali, co víme o Osvojování Ameriky a o Kanadě. Písničkou Mexiko jsme se naladili na učivo o Mexiku, abychom mohli zjisti, zda je tam opravdu, tak "strašlivý vedro", zda se tam opravdu nosí sombrera, pije tequila a jí nachos...

16.10 - 25.10.2017

Rozdali jsme si test z minulé hodiny. Také jsme pokračovali v prezentacích o národních parcích Severní Ameriky. Začali jsme také zjišťovat informace o USA - něco ve vlastních hlavách a zbytek v atlase. A nakonec jsme pracovali s učebnicí a vyhledávali tam důležité pojmy o regionech USA. Tyto pojmy jsme pak barevně rozlišili podle toho, zda patří k východu, středu nebo západu USA. Místo středeční hodiny jsme se zúčastnili Žákovského shromáždění.

9.10. - 13.10.2017

Co si vybavím, když se řekne Kanada? Javorový list a sirup, NHL, jezera, zima mnohé další věci. Tak začala naše úterní hodina. Na to jsme navázali doplňováním pracovního listu o Kanadě s pomocí Atlasu. V pátek jsme napsali test.  Žáci představili své prezentace o vybraných Národních parcích Severní Ameriky.

2.10. - 6.10.2017

Pracovali jsme s textem, ve kterém jsme hledali chyby a tím jsme si opakovali látku a připravovali se tak na test, který nás čeká v pátek 13.10. - Přírodní poměry Severní Ameriky (!každý musí mít VLASTNÍ ATLAS!). Proč jsou původní obyvatelé Ameriky stejné rasy jako obyvatelé východní Asie? Kdo ve skutečnosti objevil Ameriku a proč se na to zapomnělo? Proč nazval Kolumbus místní obyvatele Indiány? Jaké plodiny se do Evropy dostali právě z Ameriky. Jak se do Ameriky dostali černoši? To vše a mnohé další zajímavé informace nám prozradil text v učebnici.

25.9. - 29.9.2017

Podívali jsme se na to, jaká zvířata a jaké rostliny najdeme v určitých částech Severní Ameriky a shlédli krátké výukové video týkající se tornád a hurikánů. Také první skupinky žáků představovali své prezentace o národních parcích Severní Ameriky - jejich zajímavostech i možnostech ubytování. Kde najdeme Niagarské vodopády, kudy teče řeka Colorado a proč je na severu Severní Ameriky tolik jezer? Tak to jsme zjišťovali s pomocí atlasu a mapy vodstva

18.9. - 22.9.2017

​S pomocí mapy jsme skládali jednotlivé pohoří, planiny a nížiny, tak jak jdou od západu k východu. U vybraných měst Severní Ameriky, jsme zjišťovali, v jakém leží podnebném pásu - jestli je tam sucho nebo tam velmi prší, jestli se tam ohřejeme nebo nám naopak bude zima a také, co tam roste či v případě pouští a polárních oblastí spíše neroste.

4.9. - 15.9.2017

Zopakovali jsme si, co jsme se dozvěděli v loňském roce. Žáci prezentovali zážitky z navštívených zemích během prázdnin. A pak jsme se přesunuli do Ameriky a do mapy jsme zakreslovali rovnoběžky, oceány, moře, zálivy a (polo)ostrovy. Ukázali jsme si, jak došlo ke vzniku Kordiller a dalších povrchových útvarů v Severní Americe.

Materiály z hodin: