Anglický jazyk - p. uč. Šáchová



15.6. - 26.6.2020

Zdravím vás děcka moje! :-) Prázdniny se kvapem blíží. Nabízím pár her, pexeso, board games. Ve středu v 8.00 hod se potkáme na Skypu. V úterý tady naleznete podklady pro tuto Skypovou hodinu.


Středa 17.6.2020: v 8.00 hod se sejdeme společně s celou třídou na Skypové hodině AJ. Budeme se zabývat povoláními. Procvičte si je na těchto dvou kahootech, bude vám to k velké pomoci.


https://kahoot.it/challenge/07217396?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1592307092134

Game PIN: 07217396


https://kahoot.it/challenge/04163635?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1592307163476

Game PIN: 04163635



HOBBIES

https://kahoot.it/challenge/05375207?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1592195755953

Game PIN: 05375207

DAILY ROUTINE

https://kahoot.it/challenge/0439848?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1592195893228

Game PIN: 0439848

OCCUPATION

https://kahoot.it/challenge/01440108?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1592196029054

Game PIN: 01440108


Všechny kahooty jsou otevřeny do konce školního roku.



https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/jobs-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/jobs-2


https://learnenglishkids.britishcouncil.org/fun-games


Mějte hezké oba týdny! :-)


8.6. - 12.6.2020

Zdravím vás děcka! :-) Ve středu v 8.00 hod se potkáme na Skypu. V úterý tady naleznete podklady pro tuto Skypovou hodinu. V tomto týdnu budeme opakovat látku z posledních týdnů.


1. hodina:

Pojďme si zopakovat volnočasové aktivity. Nezapomeňte, všechny osoby HE / SHE / IT nám SYČÍ!!! (v otázce přidáváme DOES, v kladné větě syčíme ve slovese). Např.: Does she like going shopping? She likes going shopping.

U ostatních osob se do otázky přidává DO. Např. Do they like riding a bike? They like riding a bike.


Nezapomeňte, za LIKE / LOVE / ENJOY se ve slovese přidává koncovka -ING!!!


https://kahoot.it/challenge/01172230?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1591554844755

Game PIN: 01172230

Udávejte, prosím, svá skutečná křestní jména! Děkuji! :-)

Hra je otevřena do neděle 14.6.2020 do půlnoci!


2. hodina:

Skype - budete potřebovat jen papír, tužku, učebnici! Těším se zítra na vás!


3. hodina:

Jak jste na tom s časem? vyzkoušejte si to:


https://kahoot.it/challenge/04366213?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1591553935188

Game PIN: 04366213

Udávejte, prosím, svá skutečná křestní jména! Děkuji! :-)

Hra je otevřena do neděle 14.6.2020 do půlnoci!


Mějte hezký týden! :-)


1.6. - 5.6.2020

Dobrý den děcka moje! :-) V tomto týdnu jsme se s asi polovinou z vás setkali ve škole. Hned v pondělí se pokusíme spojit v 10.15 hod přes Skype. Oslavíte také v tomto týdnu svůj Den dětí. Proto jsem pro vás připravila opakování podobou her. Nabízím také další možnost získat jedničku. Užijte si celý týden! :-)


SKYPE: středa 3.6. v 8 hodin: MY DAILY ROTINE

Materiály: 

karty:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-daily-routines.pdf

5_her_routine_DOES.pdf  (oba červené soubory jsou ke stažení na plném konci této webové stránky)


1. hodina:

Zvládáte už bezchybně čas?

https://kahoot.it/challenge/03946515?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1590950599812

Game PIN: 03946515

Udávejte, prosím, svá skutečná křestní jména! Děkuji! :-)

Hra je otevřena do neděle 7.6.2020 do půlnoci!

Karty (třeba na pexeso): 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-time.pdf

Případně video:

 https://www.youtube.com/watch?v=ub62GCUMZZo (čas 4. minuta a 30. vteřina)


2. + 3. hodina:

Opakování povolání:

https://kahoot.it/challenge/0321642?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1590950890364

Game PIN: 0321642

Udávejte, prosím, svá skutečná křestní jména! Děkuji! :-)

Hra je otevřena do neděle 7.6.2020 do půlnoci!


Doplňovačku za jedničku (WB p. 66 /1, 2) mi, prosím, pošlete na můj mail: sachova@zskunup.cz. 


Mějte krásný týden! :-) Těším se na vás na Skypu! :-)


25.5. - 29.5.2020

Zdravím vás, děcka! :-) S většinou se v pondělí uvidíme ve škole. Moc se na vás těším! 

V tomto týdnu zopakujeme vše, co o povoláních víte. 


1. hodina:

https://kahoot.it/challenge/08604071?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1590345379694

Game PIN: 08604071

Používejte, prosím, svá křestní jména!

Kahoot je otevřený do soboty 30.5.2020 do půlnoci.


2. hodina:

Slovíčka máme zopakovaná, teď je dáme do vět: WB p. 62/2, 63/3


3. hodina:

Napište, prosím, do sešitu a pošlete do mi do mailu (sachova@zskunup.cz):


a) Ty sám jsi FARMÁŘ a KUCHAŘ. Popiš u každého povolání 2 větami, co je tvojí pracovní náplní (= co děláš jako FARMÁŘ a co děláš jako KUCHAŘ) a 2 větami, co neděláš jako FARMÁŘ a co neděláš jako KUCHAŘ.


b) On či ona je ZDRAVOTNÍ SESTRA a ŘIDIČ AUTOBUSU. Napiš zase 2 větami, co on či ona jako ZDRAVOTNÍ SESTRA a ŘIDIČ AUTOBUSU dělají a 2 větami, co nedělají.


Mějte hezký týden! :-)


18.5. - 22.5.2020

Dobrý den děcka moje :-)! Moc se na vás těším! Je to poslední týden, co většinu z vás zdravím na dálku. Brzy se potkáme ve škole. Tento týden ještě zůstaneme u povolání a budeme převážně pracovat se 3. osobou jednotného čísla (HE / SHE / IT) a opakovat sloveso LIKE (= mít rád).  Děkuji za všechny vaše práce. Správně jste objevili toto:


Where does a teacher work? ….. Do otázky (osoba HE / SHE / IT) se dává pomocné sloveso DOES
 At a school. ….. Místo se udává s předložkou AT.
A teacher works at a school. …… Sloveso se v oznamovací kladné větě (osoba HE / SHE / IT) přijímá koncovku -s (works).
A ještě jeden postřeh: povolání (a teacher, a baker, a dancer, …) se používá s neurčitým členem a.
Moc vás za váš skvělý postřeh chválím! :-)


1. hodina:

Zopakujeme si slovíčka označující povolání, se kterými jsme se už setkali:

https://kahoot.it/challenge/09209581?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1589736849225

Game PIN: 09209581

Udávejte, prosím, svá skutečná křestní jména! Děkuji! :-)

Hra je otevřena do soboty 23.5.2020 do půlnoci!


Pošlete mi, prosím, na můj mail (sachova@zskunup.cz) dle svého výběru zápis o 4 povoláních, která si vyberete. Na dvě osoby se budete v otázce obracet jako na sebe (= I) a napíšete o jaké povolání se jedná.  Např.: ARTIST: What do I do? I paint / draw and sell pictures 

Na dvě osoby se budete v otázce obracet jako na 3. os. j. č. (= HE / SHE). např.: FIREFIGHTER: What does he do? He puts out fires.


Připojte své pozorování, v čem se liší obě otázky (jaké pomocné sloveso využívají) a jak se liší sloveso v obou odpovědích.


2. hodina:

Zahrajte si JOB MIXER:

https://1c7951e0f713f82c10d3-9c5e6fbd2c9d828eb37b6bf0399bddd6.ssl.cf1.rackcdn.com/job-mixer/index.html

Užijte si to! :-)


3. hodina:

Teď všechno sloučíme a zopakujeme, jak se pracuje se slovesem like / love / enjoy. Vzpomínáte si?


HE / SHE / IT - nezapomeň, ty SYČÍ!!!

HE / SHE / IT like/ loves / enjoys + sloveso s koncovkou -ing

Např. He likes riding a bike. (On rád jezdí na kole.)

HE / SHE / IT doesn´t like / love / enjoy + sloveso s koncovkou -ing

Např.  He doesn´t like riding a bike. (On nerad jezdí na kole.)


Zahrajte si na detektivy. Pokuste se najít, čí je to taška: WB p. 64/2. A napište mi to na můj mail (sachova@zskunup.cz).


Těším se na vás, děcka moje! :-)



11.5. - 15.5.2020

Zdravím vás, děcka moje! :-) Dnes se opět přeneseme do světa zaměstnání, povolání (job, occupation, profession) a budeme popisovat, co jednotlivá povolání vykonávají a kde. 

Děkuji za všechno, s čím se se mnou dělíte, děkuji za všechny fotografie dokumentující to, jak doma pracujete. Těší mě, že velká řada z vás si stáhla nabízené obrázky a doma je opravdu používá v různých formách. Děláte mi velkou radost! :-) 


1. hodina:

Zopakujeme si část slovní zásoby a navážeme otázkou Where do they work? (Kde pracují?). Místo výkonu povolání uvedeme předložkou AT. Např.: Where does a doctor work? ... At a hospital. Složíme větu: A doctor works at a hospital.

Všimněte si, jaké pomocné sloveso používáme v otázce, která se týká rutinního děje a jak se změnilo sloveso v následné odpovědi. Svůj postřeh mi společně s podobným zápisem (jako je uveden výše) z tohoto videa  pošlete na mail sachova@zskunup.cz. Tady je to video:  https://www.youtube.com/watch?v=hivHNLqlXes

Můžete si do zápisu vybrat 2 z těchto povolání z videa: a teacher, a firefighter, a barber, a baker, a doctor, a florist, a chef, a cashier.


2. hodina:

Zahrajte si: https://kahoot.it/challenge/05682984?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1589129094654

Game PIN: 05682984

Hra je otevřena do pátku 15.5.2020 do půlnoci!

Udávejte, prosím, svá skutečná křestní jména! Děkuji! :-)



3. hodina:

Dokážete odhadnout, kolik slovíček označující jednotlivá povolání jsme se už naučili? Jsou tam zahrnuta i slovíčka z videí. Můžete využít i karty z minulého týdne. Přesvědčte se, kolik povolání už umíte označit názvem a ´vyhledávačku´ mi pošlete, prosím, na mail: sachova@zskunup.cz: 5_job_search.pdf (soubor lze opět stáhnout na úplném konci této webové stránky). Malá nápověda: poslední osoba v první obrázkové řadě je právník a ta úplně poslední zase holič :-)


Napište mi, jak se vám dařilo, prosím. Mějte hezké dny! :-)


4.5. - 8.5.2020

Zdravím vás všechny v dalším týdnu naší výuky na dálku. V tomto týdnu se ještě krátce vrátíme k denní rutině a pak pronikneme do světa zaměstnání (job, occupation, profession). Naučíme se pár užitečných slovíček, se kterými budeme v následujícím týdnu  dále pracovat.


1. hodina

Už asi 8 týdnů fungujeme v jiném režimu, než na který jsme byli zvyklí. Zamyslete se, v čem se všechny tyto vaše dny podobají a napište mi, jak vypadá váš současný denní režim. Vaše práce by měla obsahovat alespoň 8 vět a 4 časové údaje. Pošlete mi ji, prosím, na mail: sachova@zskunup.cz. Např. I get up at half past seven. I have breakfast and then I brush my teeth, wash my face and have a shower. … Pokud jste si ještě nestihli zapamatovat časové údaje, pomůže toto: https://www.youtube.com/watch?v=ub62GCUMZZo


2. hodina

Teď se ponoříme do světa práce. Začneme základní slovní zásobou. První část i s výslovností a možností pohrát si naleznete zde:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/jobs-1

Pokud si chcete zahrát pexeso se stejnými slovíčky, vytiskněte si karty tady:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-jobs-set-1.pdf

Druhá část slovíček je tady:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/jobs-2

a karty k ní, pokud budete chtít tady:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-jobs-set-2.pdf


3. hodina

Máš raději křížovku nebo rád/a slovíčka hledáš? Vyber si, vyřeš a pošli mi, prosím na mail: sachova@zskunup.cz. Obojí nalezneš tady: 5_cross_word_2.pdf (je na úplném konci této webové stránky).


Mějte hezké dny! :-)


27.4. - 1.5.2020

Dobrý den všem! :-) Udělali jste mi radost vaší odezvou na úkol z 3. hodiny v minulém týdnu. Chválím vás za to, jak moc jste tvůrčím způsobem dokázali přemýšlet.  Dnes v tématu My daily routine (Moje denní rutina) budeme pokračovat.


1. hodina:

Znovu se podívejte na toto video:   https://www.youtube.com/watch?v=ub62GCUMZZo. Dokážete už sami odpovídat na otázku What time is it? Pokud vám to ještě dělá problémy, nechejte si na obrazovce obraz z videa v čase 4. minuta a 30. vteřina a pojďme si krátce zopakovat základní slovíčka tématu: pracovní sešit str. 59/1,2.


2. hodina:

Teď vyzkoušíme, jak jsme na tom s poslechem: 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-chants/out-play-with-ben-and-brady

Podívejte se na příběh dvou chlapců a zahrajte si 1. hru pod videem. Pokud si bude někdo chtít zahrát něco obtížnějšího, vyzkoušejte 2. hru pod videem. Jak jste si vedli? Pokud to pro vás bude obtížné, můžete rozkliknout Transcritp pod videem, kde naleznete slova chantu. 


3. hodina:

V těchto sedmi řádcích naleznete po vyluštění část oděvu: 5_DAILY_ROUTINE_BEN_BRAD.docx (soubor naleznete nahraný na úplném konci této webové stránky). Odpovězte mi, prosím, do mailu sachova@zskunup.cz  na otázku: When do you wear it? (Kdy to nosíte?)


Mějte se hezky!


20.4. - 24.4.2020

Zdravím vás děcka! :-) Jak vám jdou dny v týdnu a měsíce? Daří se vám je říkat i jednotlivě, nebo je zvládáte odříkávat pouze tak, jak jdou v řadě za sebou? Co vám pomohlo se je naučit? Napište mi to, zajímá mě, jak se máte a jak na tom jste.

V tomto týdnu si následující téma vyluštíte opakováním slovíček ze 6. lekce. Ať se vám daří!

Připomínám, že všechny soubory v textu červeně označené naleznete na úplném konci této webové stránky. Pokud nemáte možnost si vytisknout tyto stránky, nevadí.  Zapisujte krátce vše potřebné do sešitu.


1. hodina:

Vyluštěním této křížovky se dopracujete k tématu následujících dní: 5_voc_rev_U6.docx .

A teď si jdeme zopakovat čas: https://www.youtube.com/watch?v=ub62GCUMZZo. Pokud si čas potřebujete připomenout jen krátce, stačí se podívat na 4. minutu a 30. vteřinu tohoto videa.


2. hodina:

Začneme aktivitami, které vykonáváte každý den: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-daily-routines.pdf

Pokud budete chtít, můžete tyto kartičky použít jako pexeso.

Tady si s touto novou slovní zásobou pohrajte a poslechněte si její výslovnost:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/daily-routines


3. hodina

K zapamatování může posloužit i toto video:

https://www.youtube.com/watch?v=M4FMEmlOqTM.  Stačí se dívat a vyslovovat do 3. minuty, zbytek slovíček je opakováním volnočasových aktivit a nově tam naleznete pojmenované i domácí práce, pokud byste chtěli :-)

Najděte ve videu, jak se řeknou tato slovesa a vypozorujte, co je pro každý řádek sloves SPOLEČNÉ  a pošlete mi vše na můj mail: sachova@zskunup.cz:

a) snídat -  obědvat - večeřet 

b) sprchovat se - koupat se + odpočívat + svačit

c) umývat si obličej / ruce - čistit si zuby - česat  / sušit si vlasy - stlát si postel



13.4. - 17.4.2020

Ahojte děcka! :-) Jak jste strávili Velikonoce? Drželi jste se našich tradic? Napište mi, co všechno jste zkoušeli a jak letos u vás Velikonoce probíhaly. Ráda o vás uslyším! :-)

Dnes krátce zopakujeme slovíčka, zarapujeme si a vše propojíme v kratičké práci, za kterou můžete zase získat jedničky. V tomto týdnu vlastně dvě jedničky … Tak pojďme na to:



1. hodina:

Znovu si pusťte video a opakujte si volnočasové činnosti:

https://www.youtube.com/watch?v=N1o4oOXLOZc, vraťte se k pexesu: 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-free-time-activities.pdf

Teď se nám už znovu podařilo dostat do tématu. Zkuste vypracovat v pracovním sešitě na str. 53 cv. 3 a 4. Šlo vám to? 


2. hodina:

Dnes přidáme k našim vědomostem názvy měsíců v roce. Zkuste si je zarapovat: https://www.youtube.com/watch?v=Cgr4joFfSFw a zapsat do slovníků. Můžete využít rap nebo str. 91 v pracovním sešitě (6. lekce). Tam také naleznete slovíčka k textu na str. 47 v učebnici. Přečtěte si ho, přeložte a přemýšlejte, co byste napsali vy, o čtyřech měsících v roce, které byste si sami měli vybrat.


3. hodina:

Vyzkoušíme váš postřeh: 5_months_anagrams.docx (List naleznete na samém konci této webové stránky!) Nalezněte měsíce, vepište je do čtverečků a pošlete na můj mail: sachova@zskunup.cz. Pokud se vám stále nedaří si měsíce pamatovat jak jdou za sebou, vyzkoušejte: 5_months_game.pdf (List naleznete na samém konci této webové stránky!)  a hrajte. Číslo značí počet bodů, které získáte za správnou odpověď. 

Inspirujte se článkem v učebnici na str. 47, zvolte si čtyři měsíce v roce a napište mi o nich. Zkuste o každém měsíci napsat tři věty, případně více, proč jste si daný měsíc vybrali. Např. JANUARY - I like January very much. I have got a birthday party.  I have usually got a birthday cake with lots of candles. I get presents and flowers for my birthday too. 

Svoje dílko (napsané v sešitě či vypracované jako drobný projekt s obrázky) mi opět pošlete. Těším se na vás i vaše práce! :-)



6.4. - 10.4.2020

Zdravím vás, děcka! :-) Jak se vám všem daří? Velikonoce jsou na obzoru! Dnes je zkusíme prolnout i do naší práce.

Nejdříve jen pro kontrolu překlad z minulého týdne, pokud si nejste jistí tím, co jste v textu v pracovním sešitě na str. 50 ve cv.2 nalezli při samostatné kontrole své práce. Tak tedy:


1. Rád si hraji se svými přáteli.

2. Ona ráda chodí do sportovního centra.

3. Ony nerady hrají basketbal.


1. I like / love playing with my friends. (1. řádek textu)

2. She likes going to the sports center. (2. řádek)

3. They don´t like playing basketball. (5. řádek)


Ještě si připomeneme předložku, kterou spojujeme se dny. Správně jste odhalili, že se jedná o ON (např. On Monday I like playing volleyball with my friends..)


Vedli jste si dobře? Co dělá problém? Podělte se se mnou se svými názory: sachova@zskunup.cz a pocity. Ráda o vás uslyším!


A teď na ty naše Velikonoce (Easter) … Pamatujete si na naše Velikonoční bingo, kde jsme propojili práci v družině s prací v naší hodině angličtiny ve třetí třídě? Pokud ještě kousek našeho pexesa někde máte, máte velkou výhodu. Podívejte se na tuto křížovku: 5_Easter_crossword.docx, vyluštěte ji a odpověď na otázku, kterou v ní naleznete, mi napište do mailu. Odměním vás na dálku pořádně zaslouženou jedničkou!

Pokud nechcete luštit, ale chcete se zasloužit o jedničku,  můžete si procvičit předložky a vazbu There is a / There are, se kterými jsme nedávno pracovali: 5_Easter_hunt.docx.


Červeně označené soubory naleznete na úplném konci této webové stránky. Prostě jen rolujte úplně dolů!


Posílejte své práce, klidně i z dřívějších týdnů, pište: sachova@zskunup.cz a mějte se hezky! Chybíte mi. Hezké Velikonoce všem!



30.3. - 3.4.2020

Zdravím vás, děcka moje, v už našem třetím týdnů vzdělávání na dálku. Jak se všichni máte? Ne všichni jste mi poslali své práce a nevyužili tak možnost lehce získat platnou jedničku z pohodlí domova, proto o některých z vás zatím nemám žádné informace. Děkuji všem, kteří jste se se mnou podělili o své názory a pocity. Budeme tedy pokračovat v rozdělování práce do jednotlivých hodin, protože jste to vítali.


1. hodina:

Znovu si pusťte video a opakujte si volnočasové činnosti:

https://www.youtube.com/watch?v=N1o4oOXLOZc, vraťte se k pexesu: 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-free-time-activities.pdf

Oceňuji (podle vašich prací), že jste správně vypozorovali, jak někomu o sobě sdělíte, že nějakou činnost konáte rádi / neradi:


I like / love / enjoy + sloveso s koncovkou -ing

Např. I like riding a bike.

I don´t like / love / enjoy + sloveso s koncovkou -ing

Např. I don´t like riding a bike.


V pracovním sešitě vypracujte na str. 49 cv. 2 a pak na str. 50 cv. 2. V posledním cvičení se setkáte i s osobami typu HE / SHE / IT - nezapomeň, ty SYČÍ!!!

HE / SHE / IT like/ loves / enjoys + sloveso s koncovkou -ing

Např. He likes riding a bike.

HE / SHE / IT doesn´t like / love / enjoy + sloveso s koncovkou -ing

Např.  He doesn´t like riding a bike.


Do sešitu zkuste přeložit:

1. Rád si hraji se svými přáteli.

2. Ona ráda chodí do sportovního centra.

3. Ony nerady hrají basketbal.

Správné řešení si můžete dohledat na str. 50 cv. 2 (pracovní sešit).


2. hodina:

Podívejte se na video, naučíme se dny v týdnu (v anglicky mluvících zemích začínáme nedělí!!!)

https://www.youtube.com/watch?v=3tx0rvuXIRg

Z pracovního sešitu na str. 91 si vypiš do slovníků dny v týdnu.

Doplňovačka: pracovní sešit (PS) str. 52/2.


3. hodina:

V předchozím cvičení (PS str. 52/2) vypozoruj, jaká předložka se užívá se dnem a do sešitu mi, prosím, napiš 6 vět = co který den v týdnu děláš, případně neděláš, pokud neumíš nějakou činnost vyjádřit nebo zrovna opravdu žádnou volnočasovou aktivitu neděláš.

Můžeš zase z pohodlí domova dostat jedničku, pokud mi tuto svoji práci pošleš (kontakty v zápisu z minulého týdne). Pokud si chcete dodělat i úkoly z minulého týdne, uvítám to.

Věřte, dávat jen jedničky je i pro mne super! :-) Jsem ráda, že vás mám, děcka! Chybíte mi, těším se na vás! 


23.3. - 27.3.2020

Zdravím vás, děcka, všechny alespoň na dálku. Chybíte mi! Doufám, že vše v rámci možností zvládáte a jste zdraví. Myslívám na vás!

V tomto týdnu budeme tvořit a zabývat se novou slovní zásobou, která se týká vašich aktivit a zálib. Kdyby jste cokoliv potřebovali, jsem vám k dispozici na mailu: sachova@zskunup.cz. Zkusíme si práci rozfázovat do jednotlivých hodin, abychom se naučili si úkoly správně dávkovat a plánovat a měli přehled, co jsme kdy udělali. Klidně mi napište, jak vám tento systém vyhovuje a připojte proč ano či ne.


1. hodina:

Začneme opět slovní zásobou z videa: 

https://www.youtube.com/watch?v=EfD2k9beP-4

případně: https://www.youtube.com/watch?v=UdDXlL9u0vI. Vyberte si, která verze vám vyhovuje více. Druhá je více obsáhlejší.

Zkontrolujeme si překlad z minulého týdne tak, jak jsme zvyklí - s barevnou tužkou a pak znovu větu přeložíme správně.

a) Promiňte, kde je knihovna? 

b) Běžte rovně, zahněte vlevo, přejděte ulici a běžte přes most.

c) Knihovna je vedle pekařství, naproti sportovnímu centru.

d) Moje maminka jezdí do práce autem.

e) Chodím se svým bratrem do školy pěšky.


Překlad:
a) Excuse me, where is the library?
b) Go straight on (straight ahead), turn left, cross the street and go over the bridge.
c) The library is next to the bakery, opposite the sports centre.
d) My mother goes to work by car. (pozn.: go - goes - varianta s -es je nutná, protože maminka je ona, tedy she a veškeré osoby he / she / it nám v opakovaných dějích ´syčí´!!!)
e) I walk to school with my brother. = Me / I and my brother walk to school.

Pokud se vám nevedlo dobře, znovu se vraťte ke slovní zásobě a směrům: 
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-directions-2018.pdf

V učebnici na str. 33 je obrázek. Popište mi co nejvíce detailně cestu od autobusové zastávky (pravý dolní roh) k vlakovému nádraží (horní roh). Napište alespoň 8 anglických vět. Začněte třeba takto: I´m at the bus stop now. ……. Napište věty ve Wordu, pokud máte možnost, uložte nahoře přes Soubor uložit jako a pošlete mailem. Pokud tuto možnost nemáte, napište věty do sešitu, vyfoťte a pošlete na tel. číslo: 732 419 238 do pátku 27.3.2020.

2. hodina:
Vytvoříme si kartičky k lepšímu zapamatování slovní zásoby, zamícháme a seřazujeme je, kontrolujeme podle souboru níže:
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-free-time-activities.pdf
Správnou výslovnost si ověřte zde: 
https://slovnik.seznam.cz/preklad/anglicky_cesky/roller-skating
Zapište si tato slovíčka do slovníků. Podívejte se na video: 
https://www.youtube.com/watch?v=N1o4oOXLOZc
Znovu se zaměřte na slovíčka od 3 minuty a 24 sekundy videa - prosím, poznačte si je do slovníků a snažte si jich co nejvíce zapamatovat.

3. hodina:
Znovu shlédněte celé video: https://www.youtube.com/watch?v=N1o4oOXLOZc
Vypozorujte, jakými třemi způsoby bylo řečeno, že někdo něco rád dělá a vymyslete, jak by vypadaly tyto tři věty v záporu. Pokud jste to neobjevili ve videu, napoví vám str. 50/2 v pracovním sešitě (speech bubble - bublina). Znovu mi jako v první hodině zkuste napsat 6 vět o tom co rádi i neradi děláte ve svém volném čase a pošlete mi práci mailem či ji vyfoťte do telefonu a přepošlete do pátku 27.3.2020.

Věřím, že vám šlo všechno jako po másle! :-) Těším se na vás, děcka moje!


9.3. - 20.3.2020

V jediné hodině tohoto týdne jsme se zaměřili na opakování slovní zásoby 5. lekce - viz pracovní sešit str. 90 - 91 + slovíčka, která se objevila ve videu: 

https://www.youtube.com/watch?v=EfD2k9beP-4

případně: https://www.youtube.com/watch?v=UdDXlL9u0vI

+ směry:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-directions-2018.pdf

Z této látky budeme psát v brzké době test. Prosím, pokračujte v opakování slovní zásoby i doma. V pracovním sešitě jsme vypracovali str. 45 - využili jsme ji při dialozích týkajících se orientace v terénu.


V následujících dnech je doma třeba udělat toto:

1. Opakovat slovní zásobu - viz výše a použít ji v pracovním sešitě na str. 40/2, str. 41/3.


2. Opakovat spojení: I go to school by bus / by train / by car / by bike ( =I ride a bike to school.). (Jezdím do školy autobusem / vlakem / autem / na kole.)  I walk to school. (Chodím do školy pěšky.) Využijte tato slovní spojení v pracovním sešitě na str. 42/2. Přečtěte si text, zapište požadované informace a dokončete graf dle zadání.


3. Do sešitu přepište a přeložte tyto věty:

a) Promiňte, kde je knihovna? 

b) Běžte rovně, zahněte vlevo, přejděte ulici a běžte přes most.

c) Knihovna je vedle pekařství, naproti sportovnímu centru.

d) Moje maminka jezdí do práce autem.

e) Chodím se svým bratrem do školy pěšky.


4. Přečtete si v učebnici na str. 35 obrázkový text ve 2. cvičení a v pracovním sešitě na str. 44 vyplňte podle něho a řešeného příkladu cv. 2.


5. Přečtěte a přeložte si text na str. 37 v učebnici. Využijte případně i slovník na internetu:

https://slovnik.seznam.cz/preklad/anglicky_cesky/everyone





24.2. - 28.2.2020

Stále pracujeme se slovní zásobou My town:

https://www.youtube.com/watch?v=EfD2k9beP-4

případně: https://www.youtube.com/watch?v=UdDXlL9u0vI,

kterou jsme si rozšířili o určování směrů:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-directions-2018.pdf

a pracovali s videem:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-directions-2018.pdf.

Učili jsme se pomocí videa, jak se zeptat na cestu k cíli, jak odpovědět a poděkovat.

Na této slovní zásobě, prosím, doma dále pracujte.



17.2. - 21.2.2020

Napsali jsme test shrnující učivo 4. lekce a opravili si ho. Začali jsme pracovat se slovní zásobou 5. lekce na téma My town (Moje město). Je možné využít  toto video:

https://www.youtube.com/watch?v=EfD2k9beP-4

případně: https://www.youtube.com/watch?v=UdDXlL9u0vI.

Poslouchali, četli a překládali jsme si text na straně 31 v učebnici na známky. Ve zkoušení budu dále pokračovat. Doma, prosím, pracujte na nové slovní zásobě lekce páté.


10.2. - 14.2.2020

Stále se snažíme pracovat se slovní zásobou 4. lekce formou překladu jednoduchých vět - viz poslední zápis a nabídka překladových vět níže. Poslouchali jsme,  četli a překládali text v učebnici na straně 31. V pondělí budu tento text zkoušet na známky jak četbu, tak překlad. Opakujeme látku této lekce. Ve středu na ni budeme psát velký unitový test. Jeho obsah s nabídkou cvičení v pracovním sešitě, na kterých jsme trénovali a v pondělí ještě budeme trénovat a dalšími odkazy:

1. zvířata + předložky: 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-prepositions-of-place-2018.pdf.

WB p. 34/2, p. 38

2.srovnávání pomocí than:

Jill is younger than Jenny. Bill is thinner than Ben. … WB p. 32 - 33

3. zvířata a jejich vlastnosti: WB p. 29/2, p. 36/1, p. 38

4. překladové věty - viz níže.


V pondělí budeme mít napsaná slovíčka 5. lekce. Možno trénovat novou slovní zásobu již zde:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-prepositions-of-place-2018.pdf.



3.2. - 7.2.2020

Materiál k tréninku na pondělní překladový test:

1. Mám ráda tučňáky - jsou legrační.
2. Jsou nebezpeční? Ne, nejsou.
3. Dave je menší (výška) než Bill.
4. Je Sid starší než Ben? Ano, je.
5. Želvy jsou pomalé, neumí skákat.
6. Labutě žijí ve vodě.
1. I like penguins - they are funny.
2. Are they dangerous? No, they aren´t.
3. Dave is shorter than Bill.
4. Is Sid older than Ben? Yes, he is.
5. Tortoises are slow, they can´t jump.

6. Swans live in water.


1. Žirafy jsou vedle klokanů.
2. Umí papoušci létat? Ano, umí.
3. Žijí delfíni ve vodě? Ano, žijí.
4. Je tento slon větší než hroch? Ne, není.
5. Netopýr neumí lézt po stromech.

6. Bydlím naproti jeho tety.


1. The giraffes are next to the kangaroos.
2. Can parrots fly? Yes, they can.
3. Do dolphins live in water? Yes, they do.
4. Is this elephant bigger (taller) than the hippo? No, it isn´t.
5. The bat can´t climb trees.

6. I live opposite his aunt.


1. Sloni jsou naproti klokanů.
2. Umí žáby lézt po stromech? Ne, neumí.
3. Žijí želvy ve vodě? Ano, žijí.
4. Jsou tito sloni větší než hroši? Ne, nejsou.
5. Ježek neumí létat.
6. Jí netopýr hmyz?
1. The elephants are opposite the kangaroos.
2. Can frogs climb trees? No, they can´t.
3. Do turtles live in water? Yes, they do.
4. Are these elephants bigger than hippos? No, they aren´t.
5. Hedgehog can´t fly.
6. Does the bat eat an insect?

Neustále se vracíme k tématu zvířata, které jsme provázali s předložkami a užíváme je k orientaci na mapě ZOO:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-prepositions-of-place-2018.pdf.

Pracovali jsme s textem v učebnici na str. 24 A day at the zoo a učili se věty intonovat. Psali jsme kratičký test na slovní zásobu 4. lekce.