Přírodověda

15.6. - 19.6.2020

 Rybník

 - nažeň do obýváku všechny členy rodiny a prezentuj svou práci z minulého týdne


8.6. - 12.6.2020

 Rybník

- Namaluj rybník, na obrázku musí být ryby, obojživelníci, plazi, ptáci i savci. Nezapomeň, že u rybníku rostou typické rostliny. Nauč se o každém dílčím obrázku vyprávět.

1.6. - 5.6.2020

 - čtení prací, které jsme vypracovali doma

25.5. - 29.5.2020

Místo přírodovědy byla suplovaná hodina angličtiny.

18.5. - 22.5.2020

Úkoly na 21. týden (18.5. - 22.5. 2020):

Zvířata chovaná pro radost (učebnice str. 58-59)


Vyfoť svého domácího mazlíčka, podívej se na něj vědecky a vytvoř stránku do encyklopedie:

 - Zařaď svého mazlíčka mezi ryby, obojživelníky, plazy, ptáky nebo savce.

 - Popiš jeho tělo. Má nějakou "vychytávku" ve srovnání s jinými zvířaty?

 - Zamysli se, které smysly má nejvyvinutější a proč.

 - Co je třeba zajistit, aby mohl člověk chovat stejné zvíře, jako máš ty?

 - Čím se živí?

 - U šlechtěných zvířat rozlišujeme různá plemena. Jestli víš, ke kterému plemenu tvůj mazlíček patří, popiš, co je pro něj typické. V opačném případě popiš, jakou povahu má tvůj mazlíček.

 - A jako třešinku můžeš přidat nějakou zajímavost, na kterou natrefíš, až budeš pátrat po informacích.


Kdo by neměl doma žádné zvíře (jaký je to slovesný způsob? :-), může napsat o zvířeti, které by si chtěl jednou pořídit.

11.5. - 15.5.2020

Úkoly na 20. týden (11.5. - 15.5. 2020):

Vypiš co nejvíce hospodářských zvířat, která žijí na statku.

1) Co je to domestikace?

2) Rozděl vypsaná zvířata na býložravce a všežravce.

3) Dobytek rozděl na sudokopytníky a lichokopytníky.

4) Vyjmenuj, jak se u jednotlivých zvířat říká samcům, samicím a mláďatům.

5) Vypiš, která zvířata chováme pro maso, která pro mléko, která pro kůži/kožešinu/vlnu a která pro snůšku vajec.

6) Porovnej nohy slepice, kachny a husy a vysvětli rozdíl.

7) Vypiš, co jsi během tří dnů snědl (přibližně), a u každého živočišného produktu zjisti, z jakého zvířete pochází (informace jsou na obalech potravin).


Inspirace na str.56-57.

4.5. - 8.5.2020

Úkoly na 19. týden (4.5. - 8.5. 2020):

Rostliny v okolí lidských obydlí

 - Zjisti, proč se ovocné stromy takzvaně šlechtí. 

 - Vytvoř nákres květu, musí zahrnovat pestík, tyčinky, korunu, kalich, květní lůžko, stonek.

 - Co je opylení květu (odkud kam se přenáší pyl)? Jakým způsobem může být květ opylován? Proč je opylování důležité?

 - Vypiš si co nejvíce ovocných stromů a keřů. Rozděl jejich plody na bobule, peckovice a malvice.
Např. Jabloň - plod jablko (malvice)

 - https://www.zsbcupice.cz/hot-potatoes/clovek-a-jeho-svet/3.rocnik/ovoce-zelenina/cv6.htm


 - Vypiš co nejvíce rostlin, které patří na okrasnou zahradu a které na užitkovou zahradu.

 - Zeleninu dělíme do pěti skupin podle částí, které konzumujeme. Zkus je pojmenovat?

Nápověda:

1. mrkev

2. cibule

3. salát

4.květák

5.rajče

 Výsledky najdeš na straně 55 v učebnici.

27.4. - 1.5.2020

Úkoly na 18. týden (27.4. - 1.5. 2020):

Ekosystém park

 - pracovní sešit str. 30, 31

 - můžeš použít informace z učebnice str.51-52, encyklopedií, internetu nebo se podívej na tento odkaz

https://www.youtube.com/watch?v=BZpfk1jDplU

20.4. - 24.4.2020

Úkoly na 17. týden (20.4. - 24.4. 2020):

Ekosystém park

 - Vyjmenuj alespoň 4 znaky, kterými jsou ptáci typičtí (co mají a dělají ptáci jinak než většina ostatních živočichů). Můžeš připojit obrázek.


 - K čemu slouží kostrční žláza? Jestli budete doma péct kuře k obědu, můžeš ji zkusit najít (před kořeněním a upečením :-D).


 - Podívej se a poslechni si:

https://www.youtube.com/watch?v=BbRxeIQpQ-I

https://www.youtube.com/watch?v=aXAKcOQ8JtM

https://www.youtube.com/watch?v=luWhmmNSAZo

https://www.youtube.com/watch?v=fqu_JZOM9eM

https://www.youtube.com/watch?v=rY5NvAYcbek

https://www.youtube.com/watch?v=O3VWZEcc7pc


- Přečti si text pod obrázkem a tipni správnou odpověď:

https://www.idnes.cz/hobby/s-ptactvem-za-okny-ci-nad-hlavou.Q200408_182613_hobby_lpo

13.4. - 17.4.2020

Úkoly na 16. týden (13.4. - 17.4. 2020):

Ekosystém park

 - Vysvětli rozdíl mezi stromem a keřem, připoj nákres (včetně kořenů). K nákresu dopiš příklady stromů a keřů, které rostou v parcích. Inspiraci máš na str. 51, pokud bude třeba.

 - odpověz na otázky :

1) Který keř známý svými žlutými květy právě odkvétá?

2) Který keř patřící mezi jehličnany je jedovatý, a to včetně červených semen?

3) Jak se jmenuje keř, který kvete koncem dubna/začátkem května, výrazně voní, jeho květenství se říká lata a         květy mají fialovou nebo bílou barvu?

4) Jak se jmenuje strom, jehož plodům říkáme kaštany?

5) Jak se jmenuje strom, jehož list je na vlajce Kanady?

 - pracovní sešit str. 29 cv. 1

6.4. - 10.4.2020

Úkoly na 15. týden (6.4. - 10.4. 2020):

Když máme ty Velikonoce, vyberte si obratlovce, který se rozmnožuje kladením vajec a nachystejte si informace, kterými byste ho představili třídě. Nemusí to být jenom slepice a nebo jiný pták. 

29.3. - 3.4.2020

Úkoly na 14. týden (29. 3. - 3.4. 2020):

Několik listů herbáře mi už přišlo do mailu. Krása střídá nádheru :-)


Podívejme se na živočichy žijící na louce:

 - PS str. 39 (když nebudeš vědět, podívej se v učebnici na stranu 48 - 49)


 - Vyber si živočicha, který je podle tebe typický pro louku a zařaď ho:

 - obratlovci/bezobratlí

 - obojživelníci/plazy/ptáci/savci

 - uveď rodové i druhové jméno

 - namaluj nebo nalep obrázek a popiš tělo

 - čím se živí

 - čím tě zaujal

 - můžeš pracovat i ve Wordu-

16.3. - 20.3.2020

Úkoly na 13. týden (23. 3. - 27.3. 2020):

Připrav jednu ze stránek třídního herbáře (a taky si zjisti co to ten herbář vlastně je).

 - formát A4

 - název rostliny (rodové i druhové jméno, může být i latinský název)

 - nákres rostliny

 - stručný popis rostliny

 - případné účinky na zdraví

Inspirace:

http://herbar.divokakosmetika.cz/katalog.php

https://www.youtube.com/watch?v=54WVnMSQs30

9.3. - 13.3.2020

EKOSYSTÉM POLE

přečíst v učebnici str. 40, 41,42 - opakování

pracovní sešit str. 35-37


PRÁCE NA 12. TÝDEN (16.3. - 20.3.)

EKOSYSTÉM LOUKA

vypracovat pracovní sešit str. 38 (můžete použít učebnici str. 46-47, internet...)