Přemýšlení o třídních schůzkách

před 18 dny, 6.11.2020 Jak jsme uvažovali nad rodičáky

Vážení rodiče, dovolte, prosím, pár řádků k třídním schůzkám. I za normálních okolností neděláme třídní schůzky jen proto, že je dělají všude, že se to tak dělá desítky let, že se to musí, že…

I za normálních okolností se snažíme dělat třídní schůzky tak, aby nám to společně dávalo smysl. Už třeba pozvánka na rodičáky (podílejí se na ní děti), atmosféra ve třídách (proč si na rodičáku nedat kafe, a pokud mám problém, snažit se ho řešit) a samotný průběh – dává nám smysl mít i na třídních schůzkách děti, dává nám smysl potkat se a mluvit nejvíc o tom, co se společně daří, o atmosféře ve třídě, o vztazích.

A co s tím vším teď? Ve třídě se potkat nemůžeme, natož s dětmi, kafe si dáme maximálně u monitoru. A vztahy nebo atmosféra ve třídě…???

Na společném mítinku jsme proto probírali v zásadě tři možnosti.

  1. Udělat rodičáky on-line. Udělat je, protože se touto dobou vždycky dělají, a je to. Nebudeme ve třídě, budeme u monitoru, povinnost splněna. Ten smysl tam ale postrádáme. Výjimkou jsou ty (nej) menší děti.
  2. Nabídnout termín. Datum a čas. Chcete-li, připojte se, já jako třídní učitel tam budu.
  3. Nabídnout konzultaci. Jsem Vám k dispozici individuálně. Prosím, neváhejte si domluvit termín.

A tak jsme dospěli k názoru, že opravdu jen s výjimkou těch nejmenších nám v aktuální situaci dávají největší smysl druhá a třetí možnost.

Během pár dnů Vám proto jednotliví třídní nabídnou (někteří už nabídli a také zrealizovali) jednu z výše uvedených možností. Po společné diskusi byla volba řešení jen a jen na nich.

Věřím, že to pochopíte a že Vám to bude dávat smysl.

Děkuji za spolupráci a přeji klidné dny.

Marek Tvrdoň, ředitel školy