Anglický jazyk

15.6. - 26.6.

Dobrý den,
jedeme do finále, prázdniny nám klepou na dveře a zde na úschovně
jsou připraveny dobrovolné aktivity k zopakování, najdeš zde:
1) prezentaci PAST SIMPLE  a úkol k prezentaci
2) Irregular-past-tenses-grammar-drills
3) WHQUESTIONS

Malý dárek pro milovníky četby najdete na úschovně pod tímto odkazem: http://https://www.uschovna.cz/zasilka/ZK4J6KA565LMUXLU-J7U/ , je možné si stáhnout  více jak 40 knížek v angličtině. Jsou to jednoduché příběhy jako je např. Forrest Gump, Mr. Bean, Gladiator, Robin Hood, apod. určené pro cizince, kteří se chtějí zdokonalit v angličtině. Najdete tam level 1 až level 6. Stahovat můžete do konce června.

I wish you a great summer holiday have fun take care and keep smiling :).

It was a pleasure for me to teach you I wish you all the best and thank you for everything!

Jana Tydlačková


8.6. – 12.6. Co jsme stihli ve škole:
Zopakovali jsme si výrazy z prezentace a odprezentovali jsme jednu prezentaci. Do sešitu jsme si přeložili:
  1. Představím 5 nových slovíček.
  2. Odrážky
  3. Jaký je tvůj názor o….?
  4. Co žere krokodýl?
  5. Jak vypadá pštros?
  6. Popiš prosím.
  7. Bojíš se hada?
  8. Mohl bys nám o tom říci více prosím?
  9. Mluv nahlas!
  10. Hodnocení

Bonus:

  1. Jsem potěšen svým výstupem.
  2. Zvládl jsem mluvit nahlas.
  3. Zvládl jsem udržovat oční kontakt po celou dobu.
  4. Byl jsem pod tlakem (ve stresu).
  5. Doporučil bych ti mluvit víc nahlas.
8.6. – 12.6. práce na doma

            Ahoj sedmáci, jak se daří? Těšíte se do školy? V pondělí máme spolu jednu hodinu angličtiny, I am looking forward to seeing you on Monday :).

  1. Úkol:Podívej se na krátké video The perfect thing https://www.youtube.com/watch?v=9zsKjnLyA9k a vyplň pracovní list viz úschovna: https://www.uschovna.cz/zasilka/ZBBXM9USMKN6WA4P-K3G/ , v případě, že to nebude fungovat, tak zde:https://www.uschovna.cz/zasilka/ZBEK788FRP3EY9J9-NRY/

2. Úkol: Přelož a překlad napiš do sešitu:
  1. Představím 5 nových slovíček.
  2. Odrážky
  3. Jaký je tvůj názor o….?
  4. Co žere krokodýl?
  5. Jak vypadá pštros?
  6. Popiš prosím.
  7. Bojíš se hada?
  8. Mohl bys nám o tom říci více prosím?
  9. Mluv nahlas!
  10. Hodnocení
Bonus:
  1. Jsem potěšen svým výstupem.
  2. Zvládl jsem mluvit nahlas.
  3. Zvládl jsem udržovat oční kontakt po celou dobu.
  4. Byl jsem pod tlakem (ve stresu).
  5. Doporučil bych ti mluvit víc nahlas.

1.6.-5.6. práce na doma
  1. úkol: Past simple – questions, odpověz na otázky
        2.úkol: Vylušti křížovku

Past simple- questions a křížovku stáhneš zde:

        3.úkol: Kahoot je aktivní do čtvrtku 4.5. do 17:00
Topic: minulý čas nepravidelných sloves
- jděte na stránky: https://kahoot.it/ a zadejte pin hry: 03003350
nebo přímo přes odkaz: https://kahoot.it/challenge/03003350?challenge-id=1bc0c157-52cf-445f-bcda-07ba3b56f7c0_1590494968926


25.5. – 29.5. práce na doma

Dobrý den všem, děkuji vám za všechny odeslané úkoly. Vždy se snažím odpovědět všem jednotlivě, ale kdybych náhodou na někoho zapomněla, tak ještě jednou díky. Tento týden uděláme poslední worksheet na min. čas nepravidelných sloves. Měli jsme 1, 2, 3 a teď 4 - slibuji, že je to už poslední a je jich jenom 15. Kdybyste chtěli mrknout na jejich přehled do prac. Sešitu, najdete je na str. 79.

  1. Na úschovnu jsem vložila pracovní list: past simple irregular verbs 4,
https://www.uschovna.cz/zasilka/YO4LEDMDIKCZCWZC-G7R/       - stáhneš zde, aktivní do 6.6.
https://www.uschovna.cz/zasilka/YODCRUA9F5Z2V34X-4J8/          -nebo zde, aktivní do 6.6.

     -    Jestli chceš, můžeš si jej vytisknout a do sešitu nalepit.
  • Nezapomeň, že opisováním se učíš, moc doporučuji.Kdo si bude opisovat, použije stejné barvy.
  • V úschovně najdeš také nahrávku past simple irregular verbs 4, mp4, kterou si můžeš stáhnout do mobilu, poslouchat a opakovat.
  • Vypište si správnou výslovnost podle nahrávky do pracovního listu tužkou
  • Výslovnost se zpravidla píše do hranatých závorek
  • Např .:mean [mín]                     znamenat                   meant [ment]                        didn´t mean

a) cv.1: Přečti si min. č. neprav. sloves 4 několikrát, poslouchej nahrávku a vypiš si správnou výslovnost.
-Doporučení: vytvoř si kartičky na nepravidelná slovesa, která si nemůžeš zapamatovat a trénuj zapamatování.     1. strana= ukrást      2. strana=steal [stíl], stole [stoul]

b) cv. 2: přečti si, jak se tvoří věty, otázky a odpovědi

c) cv. 3: použij past simle a přelož (nepoužívej překladač)

d) cv. 4: do tabulky doplň minulý čas prostý. Pozor v tabulce jsou slovesa z prvního, druhého, třetího a čtvrtého prac. Listu (past simple irregular verbs 1+2+3+4)

2. Opakuj si všechna nepravidelná slovesa

3. Úkol pro všechny: vzdělávací Kahoot
-aktivní do čtvrtku 28.5. do 17:00
Topic: animal quiz
-Malá změna, některé stránky budou jen ke čtení. To znamená, že nebudeš odpovídat,  přečteš si informace o zvířeti a klikneš na next.
- jděte na stránky: https://kahoot.it/ a zadejte pin hry: 04608857
nebo přímo přes odkaz: https://kahoot.it/challenge/04608857?challenge-id=1bc0c157-52cf-445f-bcda-07ba3b56f7c0_1590003160004

18.5. – 22.5. práce na doma
V minulých hodinách na dálku jsme se učili minulý čas nepravidelných sloves = past simple irregular verbs 1 a 2, tento týden se naučíme další nepravidelná slovesa.

  1. Na úschovnu jsem vložila pracovní list: past simple irregular verbs 3:
  • Jestli chceš, můžeš si jej vytisknout a do sešitu nalepit.
  • Nezapomeň, že opisováním se učíš, moc doporučuji.Kdo si bude opisovat, použije stejné barvy.
  • V úschovně najdeš také nahrávku past simple irregular verbs 3, mp3, kterou si můžeš stáhnout do mobilu, poslouchat a opakovat.
  • Vypište si správnou výslovnost podle nahrávky do pracovního listu tužkou.
  • Výslovnost se zpravidla píše do hranatých závorek.
  • Např .:mean[mín]                znamenat             meant [ment]                           didn´t mean

a) cv.1: Přečti si min. č. neprav. sloves 3 několikrát, poslouchej nahrávku a vypiš si správnou výslovnost.
-Doporučení: vytvoř si kartičky na nepravidelná slovesa, která si nemůžeš zapamatovat a trénuj zapamatování.     1. strana= ukrást      2. strana=steal [stíl], stole [stoul]
b) cv. 2: přečti si, jak se tvoří věty, otázky a odpovědi
c) cv. 3: použij past simle a přelož (nepoužívej překladač)
d) cv. 4: do tabulky doplň minulý čas prostý. Pozor v tabulce jsou slovesa z prvního, druhého a třetího prac. Listu (past simple irregular verbs 1 + 2 +3) potom vyfoť a pošli na můj email: tydlackova@zskunup.cz

2. Než se pustíš do kahootu, podívej se na krátké opakování nepravidelných sloves: https://www.youtube.com/watch?v=eVGnYpbadKY

3. Dobrovolníci si přečtou třetí, popř. čtvrtý článek a zodpoví otázky, viz. úschovna.

4. Kahoot je aktivní do čtvrtku 21.5. do 17:00
Topic: irregular verbs
- jděte na stránky: https://kahoot.it/ a zadejte pin hry: 06212618

11.5. – 16.5. práce na doma
Na tento týden jsem vytvořila opakovací pracovní list,REVISION.docx (896.37 kB) viz. dole,                               který obsahuje následující úkoly:
  1. Write the opposites
  2. Present continuous – doplň do mezer
  3. Přečti si první článek a zodpověz otázky
  4. Dobrovolníci si přečtou i druhý článek
  5. Opakuj si min. čas nepravidelných sloves
  6. Kahoot je aktivní do čtvrtku 14.5. do 17:00                                                                                                      Topic: opposites - protiklady
- jděte na stránky: https://kahoot.it/ a zadejte pin hry: 03586449

4.5. – 7.5. práce na doma
Dobrý den,
jak se vám daří? Co nepravidelná slovesa? Jde to? Udělali jste si kartičky? Jaké jsou vaše tipy na zapamatování? Podělte se se mnou a napište mi, jaký je váš fígl na zapamatování J. Děkuji všem za domácí úkoly. Na tento týden jsem se snažila nachystat zábavnější úkoly a samozřejmě kahoot, ve kterém si zopakujete minulý čas jak pravidelných, tak nepravidelných sloves, take care and keep smiling :).

1. Tento týden si prosím opakujte nepravidelná slovesa 1 a 2. Dodělejte si cvičení v případě, že jste to nestihli minulý týden. Zavolejte spolužákovi a zkuste ho poprosit, ať vás z toho vyzkouší. Říkejte si to nahlas, trénujte.

2. Elves And The Shoe Maker: Podívej se na krátkou pohádku o elfech a ševci a následně vyplň pracovní list Elves - questions.docx (15.58 kB)s krátkým překladem, který otevřeš v příloze viz. dole. (v nastavení si můžeš nastavit pomalejší rychlost zvuku)

3. dobrovolný úkol – Najdi 6 rozdílů mezi obrázky a vyplň pracovní list viz. dole v příloze: SPOT THE DIFFERENCE.doc (116 kB)

4. Kahoot je aktivní do čtvrtku 7.5. do 17:00
Topic: past simple (min. čas prostý)
- jděte na stránky: https://kahoot.it/ a zadejte pin hry: 03022475

27.4. – 30.4. práce na doma

Děkuji vám za domácí úkoly i za ty dobrovolné. Většina z vás se zúčastnila kahootu a výsledky jsou.......velmi individuální :), sami víte, kde jsou vaše rezervy. I really appreciate, that you took a part.

1) Present simple a present continuous: opakování v podobě kahootu, který jsme už spolu hráli ve škole, pro osvěžení mrkni do sešitu J. Áčko soutěží společně s béčkem, místo přezdívky napište jméno a příjmení, protože např. jména jako: Verča, Marek, Štěpán, ……… jsou v obou třídách. Good luck :).

Kahoot je aktivní do čtvrtku 30.5. do 17:00
Topic: present simple, present continuous
- jděte na stránky: https://kahoot.it/ a zadejte pin hry: 01810681

2) V minulých hodinách na dálku jsme se učili minulý čas nepravidelných sloves = past simple irregular verbs 1, tento týden se naučíme další nepravidelná slovesa.
-v příloze přikládám pracovní list: past simple irregular verbs 2,
  • Jestli chceš, můžeš si jej vytisknout a do sešitu nalepit.
  • Nezapomeň, že opisováním se učíš, moc doporučuji. Kdo si bude opisovat, použije stejné barvy.
  • V příloze najdeš také nahrávkupast simple - irregular verbs 2.mp3 (2.82 MB), kterou si můžeš stáhnout do mobilu, poslouchat a nahlas opakovat.
  • Doporučuju vám vypsat si správnou výslovnost podle nahrávky do pracovního listu tužkou.
  • Výslovnost se zpravidla píše do hranatých závorek:např.: fly     letět    flew [flů]         didn´t fly         
  • Jestliže najdete nějaké chyby, pište :).           

a) cv.1: V pracovním listě Past simple-irregular verbs 2.docx (20.83 kB) si přečti si min. č. neprav. sloves 2 několikrát, poslouchej nahrávku a vypiš si správnou výslovnost.
-Doporučení: vytvoř si kartičky na nepravidelná slovesa, která si nemůžeš zapamatovat a trénuj zapamatování.     1. strana= ukrást      2. strana=steal [stíl], stole [stoul]

b) cv. 2: přečti si, jak se tvoří otázky a odpovědi

c) cv. 3: použij past simle a přelož:

d) cv. 4: do tabulky doplň minulý čas prostý. Pozor v tabulce jsou i slovesa z prvního prac. Listu (past        
           simple irregular verbs 1)

   Mrkni na video a procvič si min. čas nepravidelných sloves, tvorbu otázek a odpovědí.

20.4. – 24.4. práce na doma

Všechny vás moc zdravím, děkuji za domácí úkoly, které mi stále posíláte. Velká většina se zúčastnila kahootu a hodně z vás dosáhlo 100% úspěšnosti. Chválím všechny i ty méně úspěšné.

1)Na tento týden je tu opět kahoot výzva. 7.A  soutěží společně se 7.B, místo přezdívky napište jméno a příjmení ať  vidíme, kdo se zúčastnil. Good luck.

New challenge game přes Kahoot do čtvrtku 23.4. do 17:00
Topic: past simple-min. Čas prostý
- jděte na stránky: https://kahoot.it/ a zadejte pin hry: 04490440

2)Magic pot: Podívej se na krátkou pohádku o zázračném hrnci a následně vyplň pracovní list, Magic pot - Kunovice.docx (11.7 kB)který otevřeš v příloze viz. dole. (v nastavení si můžeš nastavit pomalejší rychlost zvuku)https://www.youtube.com/watch?v=YD1hpIdjpgQ&t=2s

3)WB: 28/1,2
           29/3 – Přečti si pokyny. Dokonči zprávu agenta 009.

4)dobrovolný úkol viz. Příloha dole: BENS NEW HOUSE.docx (83.51 kB)

14.4. – 17.4. práce na doma

Všem děkuji za emaily, za vypracované úkoly a za vaše fotky v rouškách J - sluší vám to, opravdu jste si dali záležet. Na tento týden je tu kahoot výzva. 7.A soutěží společně se 7.B, místo přezdívky napište jméno a příjmení ať  vidíme, kdo se zúčastnil. Good luck.

New challenge game přes Kahoot do čtvrtku 16.4. do 17:00
Topic: was/wasn't - were/weren't
- jděte na stránky: https://kahoot.it/ a zadejte pin hry: 06192616

-WB : 27/3,4  -doplň do pracovního sešitu

-dobrovolný úkol: článek o Velikonocích viz. Příloha dole: EASTER COMPREHENSION.pdf (1.66 MB)
 a k tomu otázky viz. příloha dole:EASTER QUESTIONS.pdf (161.11 kB)

-třetí skupinka nebo ten pro koho je angličtina oříškem si z úkolů vybere co zvládne, dle svých možností a nebo si zopakuje sloveso have, viz. příloha dole VERB TO HAVE.docx (310.39 kB)

6.4. – 8.4. práce na doma
1) CORONA ADVERTISEMENT CORONA ADVERTISEMENT.docx (300.2 kB)– viz příloha dole. Podívej se na video: jedná se o českou propagaci roušek proti koronaviru- je to v angličtině, dají se nastavit české titulky:

Zodpověz 11 otázek, v případě potřeby je možné nastavit české titulky. Smaž moji fotku, vlož svoji fotku s rouškou a spolu se zodpovězenými otázkami pošli na můj email: tydlackova@zskunup.cz  (třetí skupinka si vybere jenom 5 otázek)

2) STUCK AT HOME BECAUSE OF A DEADLY VIRUS
STUCK AT HOME BECAUSE OF A DEADLY VIRUS.doc (549.5 kB) -viz. příloha dole.                -Přečti si článek o Steavovi, kterému je 13 a stejně jako ty, uvízl doma kvůli koronaviru. Článek si buď vytiskni a nalep do sešitu, nebo do sešitu napiš jenom nadpis a odpovědi.
   I. Zodpověz 9 otázek
   III. Zafajfkuj správné tvrzení
   IV. Vyřeš osmisměrku a získej tajnou zprávu
   V. Popiš svoji vlastní situaci. – vyfoť a pošli na můj email

3) VERB TO BE  VERB TO BE.doc (102.5 kB) -viz. příloha dole. Třetískupinka, nebo ten, pro koho je angličtina oříškem si udělají místo druhého úkolu (STUCK AT HOME BECAUSE OF A DEADLY VIRUS) VERB TO BE-viz. Příloha dole.

I wish you a happy Easter.

30.3. – 3.4. práce na doma
-Zopakujeme si irregular verbs (nepravidelná slovesa)
-v příloze přikládám Pdf soubor: Past simple-irregular verbs 1, revision
                        -cv. 5 -doplň do mezer
                            -soubor si můžeš vytisknout, ale stačí, když si doplněná slovesa napíšeš do
                              sešitu
                            -první dva řádky jsou vyplněné, je to vzor, abyste věděli, co doplňovat
                        -cv. 6 – přelož do sešitu
-v příloze přikládám soubor: At the Zoo
                        -Do svého sešitu zodpověz otázky

https://www.youtube.com/watch?v=HWQR-hAJrKU

-Aloe Blacc - I Need A Dollar (lyrics), zazpívej si písničku

-Kindness tip from Lady Gaga
-Listen and read subtitles, what do you thing about her kindness tips?

23.3. – 29.3. - práce na doma
-budeme se učit minulý čas u nepravidelných sloves = past simple irregular verbs 1
-v příloze přikládám - pracovní list: past simple irregular verbs 1, pdf
                                       -první část prac. listu už máme v sešitě, dopíšeme zbytek, jestli        
                                         chceš můžeš si jej vytisknout a do sešitu nalepit
                                        -prosím použij stejné barvy!
                                     -nahrávku: past simple irregular verbs 1, mp3
-tvým úkolem je: cv.1 – přeložit
                              cv. 2-přeložit
                              cv. 3 – rozlož si ho na 3 části a uč se průběžně
                                     -k tomuto cvičení slouží i nahrávka se správnou výslovností
                                     -v případě potřeby si správnou výslovnost poznač tužkou
                             cv. 4 –přeložit
-doporučení: vytvoř si kartičky na nepravidelná slovesa, která si nemůžeš zapamatovat
1. strana= ukrást      2. Strana=steal [stíl], stole [stoul]

9.3. - 20.3. 2020   - práce na doma

https://www.youtube.com/watch?v=HAOa9UI8GI4   

-past simple regular verbs = min. Čas - pravidelná slovesa
-shrnutí a zopakování
-příští týden se budeme učit část nepravidelných sloves – irregular verbs
-past simple regular verbs-pronunciation  = min. Čas prostý-výslovnost         
-Don’t worry if you don’t understand everything – this is normal!!!
-Video tě naučí vyslovovat koncovku – ed (watched, planned, started)
-a dozvíš se, že jsou 3 druhy výslovnosti této koncovky
-opakuj správnou výslovnost podle videa, s úsměvem a nahlas :)

-WB: 68/ 3 - Holidays: 3.1-Past simple of to be - affirmative

                                     3.2-Past simple of to be - negative

                                     3.3 -Past simple of to be - questions

                                     3.4-Past simple of to be - short answers

                                     -vše pročít, zvýraznit a do sešitu napsat, to co není jasné


-B: 32/1přečti a přiřaď

-B: 32/Grammar, 2a - tabulku vyplń a napiš do sešitu

-B: 32/3a, 3b - doplńená slova napiš do sešitu

-B: 33/Grammar, 5 -tabulku vyplň a napiš do sešitu

-B: 33/6a - napiš do sešitu

-B: 33/8 -doplňená slova napiš do sešitu


-WB: 24/1,2,3

-WB: 25/4,5

-WB: 26/1,2


WB:68/ 3.5 Past simple afirmative - regular verbs                                                                  (min. čas prostý u pravidelných sloves, kladný)

WB: 69/3.6 Past simple - negative (min. čas prostý u prav. sloves, záporný)


B: 34/2b-přečti

B: 34/3 - opiš a doplň zelenou tabulku

B: 34/3c - napiš do sešitu

B: 35/4,6 - napiš do sešitu


WB: 27/3,4 - doplň


-Kdo ještě neprezentoval (prezentace o zvířátku) pošle mi prezentaci na můj email do pátku 13.3.


Soubor ke stažení: není dostupný