Anglický jazyk



15.6. - 26.6.2020

Zdravím vás děcka! :-) Zbývají jen dva týdny školy před tím, než vyrazíte na prázdniny. Nabízím hry, křížovky, board games. Vyberte si dle své chuti.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/fun-games

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/weather-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/weather-2


https://kahoot.it/challenge/01040449?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1592194741254

Game PIN: 01040449


https://kahoot.it/challenge/02787632?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1592194853744

Game PIN: 02787632


Oba kahooty jsou otevřeny do konce června.


Mějte krásné prázdniny! :-)


8. - 12.6.2020

Dobrý den děcka! :-) Prázdniny se blíží. Dnes budeme slovíčka hlavně opakovat. Přidáme i pár nových spojených s prázdninami.

1. hodina:

Obrázkový slovník se šesti novými prázdninovými slovíčky: 3_playtime_voc.docx  (ke stažení je na úplném konci této webové stránky). Jak je zvykem napiš ke každému obrázku slovíčko a nalep nebo překresli do sešitu, prosím.

2. hodina:

Slíbené opakování (senses, house, seasons and weather, cloths): 

https://kahoot.it/challenge/09573001?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1591547968268

Game PIN: 09573001

Udávejte, prosím, svá skutečná křestní jména! Děkuji! :-)

Hra je otevřena do neděle 14.6.2020 do půlnoci!


3. hodina:

Jak rychle dokážete hláskovat? Vyzkoušejte si to na této hře. Do 30 sekund to musíte zvládnout. Napište mi, prosím, na kolikátý pokus jste to zvládli.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/games/abc-countdown


Mějte hezký týden! :-)


1.- 5.6.2020

Dobrý den děcka moje! .-) Ze spoustou z vás jsme se již zahlédli ve škole. V následujícím týdnu oslavíte Den dětí. Všechno nejlepší! :-) Chci vám udělat radost a to, co teď děláte ve škole vám shrnu ve dvou Kahootech a dám vám zase příležitost získat i jedničku.

1. hodina:

V minulém týdnu jste byli šikovní a posílali jste mi bezchybné zápisy:

slunce = SUN, vítr = WIND, déšť = RAIN, sníh = SNOW.

Z těchto dnes vytvoříme přídavná jména (ptáme se na ně JAKÝ?): SUN - SUNNY, WIND = WINDY, RAIN = RAINY, SNOW = SNOWY.

V písničce si, prosím, všimněte, jak se řekne JAKÉ JE DNES POČASÍ? a jak se řene ZAMRAČENO a napište mi to, prosím, do mailu (sachova@zskunup.cz). Správné odměním jedničkami! 

Tady je ta píseň: https://www.youtube.com/watch?v=Unbc3y1RefQ


2. hodina:

Opakování oblečení, jak jsem slíbila:

https://kahoot.it/challenge/06380553?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1590949780056

Game PIN: 06380553

Tentokrát si hlídejte čas!

Udávejte, prosím, svá skutečná křestní jména! Děkuji! :-)

Hra je otevřena do neděle 7.6.2020 do půlnoci!


3. hodina:

Opakování slovní zásoby tohoto školního roku:

https://kahoot.it/challenge/07974047?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1590950038144

Game PIN: 07974047

Udávejte, prosím, svá skutečná křestní jména! Děkuji! :-)

Hra je otevřena do neděle 7.6.2020 do půlnoci!


Mějte krásný týden! :-)


25.5. - 29.5.2020

Zdravím vás, děcka! :-) Většina z vás už v pondělí zamíří do školy. Pro ty z vás, kteří zůstáváte doma, je tady nabídka práce. V Kahootu jste měli výborné výsledky! Mám z vás radost! :-)

V tomto týdnu pro změnu formou písniček a chantů zopakujeme  slovní zásobu a začneme oblečení spojovat s počasím. Tak pojďme na to!

1. hodina:

Dokázali byste vyjmenovat zimní oblečení? Vyzkoušejte, na kolik kousků oděvů byste si teď dokázali vzpomenout. Tentokrát je zima (winter). Je chladno. = It´s cold. Put on your coat! = Obleč si (svůj) kabát! trénujte, tady je chant:

https://www.youtube.com/watch?v=jTBVpfZWfBA


2. hodina:

Přejdeme k dalšímu ročnímu období - létu (summer).Je horko. = It´s hot. I put on my T-shirt. = Oblékám si tričko. Podívejte se, co si obléká Suzzy:

https://www.youtube.com/watch?v=s8bEZDmjoLY

Napište si do sešitu a pošlete mi, prosím, mailem (sachova@zskunup.cz), co si oblékáte vy v létě a v zimě.

Např. In witer I put on my coat, hat, ....  In summer I put on my skirt, sandals, ...

Zkuste u každého ročního období (léto, zima) vyjmenovat alespoň 5 kousků oblečení.


3. hodina:

A teď přidáme počasí. Vašim úkolem je postřehnout, jak se řekne SLUNCE, VÍTR, DÉŠŤ, SNÍH. Zapište si to do sešitu a trénujte na písni:

https://www.youtube.com/watch?v=KDE6i_ZZkFU

Malá nápověda:

Get ready! = Připrav se! It´s time to go! = Je čas jít! Look outside (Podívej se ven) and pick your clothes. (a vyber si oblečení.) Get dressed! = Obleč se!


Užijte si další týden! Těším se na maily od vás! :-)


18.5. - 22.5.2020

Dobrý den děcka!:-) Většinu z vás zdravím na dálku naposledy, protože se už po uplynutí tohoto týdne uvidíme ve škole. Děkuji za všechna ta krásná trička, která jste mi poslali. Udělali jste mi velkou radost. Vskutku se vám vydařila! :-) I v tomto týdnu ještě zůstaneme u oblečení a budeme upevňovat jen to, co už známe. Budeme si hodně hrát! 

1. hodina:

Zopakujeme si slovíčka, se kterými jsme se v tomto tématu již setkali. Zahrajeme si hru Kahoot. Pohybujete se v ní pomocí šipky NEXT. Užijte si hru! :-)

https://kahoot.it/challenge/07603243?challenge-id=82fc177a-823f-40b2-9d65-5d1e1cf89d35_1589786407793

Game PIN: Game PIN: 07603243

Udávejte, prosím, svá skutečná křestní jména! Děkuji! :-)

Hra je otevřena do soboty 23.5.2020 do půlnoci!


2. hodina:

Vzpomínáte na příšerky? Čeká nás teď kresebný diktát. Pamatujete na toto: I´m wearing (Já mám oblečeno) ... He´s wearing (On má oblečeno) ... She´s wearing (Ona má oblečeno) ...

A na toto: 

Pokud je oblečení v jednotném čísle, je uvedeno s neurčitým členem: např. a red T-shirt (červené tričko). Odkazujeme na něho ve větě takto: It´s a red T-shirt. (To je červené tričko.)

Pokud je oblečení v množném čísle (pomůcka: navlékáte ho na dvě nohy, nosíte na dvou rukách, ...), je bez členu: např. blue jeans (modré rifle - mají dvě nohavice na dvě nohy, končí -s). Ve větě na něho odkazujeme takto: They are blue jeans. (To jsou modré rifle.)

Teď toto všechno skloubíme:

 https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/worksheets-clothes.pdf

Na druhé straně mi, prosím, nakreslete a popište své oblíbené oblečení (je to úplně poslední úkol). Těším se moc na vaše práce. Prosím, pošlete mi ji: sachova@zskunup.cz.


3. hodina:

zahrajte si pexeso: 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-clothes-set-1.pdf

Kdo si chce znalosti ještě dále rozšířit o další čtyři slovíčka, může využít i tuto sadu:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-clothes-set-2.pdf

Nebo si můžete vykreslit podle zadání tyto postavičky:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/colouring-clothes.pdf

(Malá nápověda: BELT = opasek, TIE [taɪ = taj] = kravata)


Užijte si týden a zase mi dejte vědět, jak se vám dařilo! :-)


11.5. - 15.5.2020

Dobrý den děcka :-), podle zpráv, které mi píšete, se vám daří zvládat toto na slovíčka bohaté téma i na dálku velmi dobře. Ocenili jste oblékání medvídka i kvíz. Dnes si můžete obléci svého hrdinu a vytvoříme si své vlastní tričko. Tak pojďme na to! :-)

Ještě prosím všechny ty, kteří mi ještě neposlali svoji knihu o domě a mají ji hotovou, případně jiné práce zpětně, aby tak učinili. Moc se těším i na zbytek vašich dílek. Jsou opravdu hodně povedená! :-)


1. hodina:

Trochu zase na úvod potrénujeme slovíčka, která už známe, a přidáme pár nových: 3_summertime_clothes_voc_4.docx (Jak je zvykem, soubor je ke stažení na úplném konci této webové stránky.) Tentokrát opakujeme sloveso have got = mít, vlastnit: What have you got? (Co máš?) Odpovídáme I have got a cap. (Mám kšiltovku) x I have got jeans. (Mám rifle.)

Vzpomeňte si z minulého týdne:

Pokud je oblečení v jednotném čísle, je uvedeno s neurčitým členem: např. I have got a red cap. (Mám červenou kšiltovku). 

Pokud je oblečení v množném čísle (pomůcka: navlékáte ho na dvě nohy, nosíte na dvou rukách, ...), je bez členu: např. I have got blue jeans (Mám modré rifle. - mají dvě nohavice na dvě nohy, končí -s). 


Tak a teď pojďme na to: https://www.youtube.com/watch?v=jNg3KuUFkxU. Něco se naučíte a zároveň se pobavíte. Napište mi, jak dobří rapeři se z vás stali! :-)


2. hodina:

Navrhneme si tričko. Budeme pracovat s pár vzory a barvami. Vzpomeňte si, jak jsme při projektech používali slovník: https://slovnik.seznam.cz/preklad/anglicky_cesky/checked. I dnes s ním budeme pracovat. Tady si stáhněte podklad ke své práci:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/worksheets-t-shirt-design-v2.pdf

Spojte typy vzorů se slovíčky ve druhé řadě a podle čtyř návodů nakreslete trička. Na druhé straně naleznete jedno tričko připravené pro vás. Zapojte svoji fantazii, tričko nakreslete a popište. Pak se se mnou podělte - pošlete mi ho i s popisem na mail: sachova@zskunup.cz.


3. hodina:

Zahrajte si! Oblékněte svého hrdinu: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/games/style-hero

nebo si stáhněte třeba pexeso: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-clothes-set-1.pdf

Užijte si to a mějte se hezky! :-)


4.5. - 8.5.2020

Zdravím vás všechny v našem dalším týdnu vzdělávání se na dálku. Prosím všechny ty, kteří mi ještě neposlali svoji knihu o domě a mají ji hotovou, aby tak učinili. Těším se na vaše dílka! :-) Pokud nestíháte práci odesílat v týdnu, ve kterém byla stanovena, nevadí to. Můžete je posílat i zpětně. Pokud budou vaše práce v pořádku, bude vám za ně odměnou vždy platná jednička.

V tomto týdnu si budeme hrát se slovní zásobou, se kterou jsme pracovali ve dvou předchozích týdnech. Najděte si naše obrázkové slovníky (už máme čtyři), budete do nich nahlížet:


1. hodina

Máte raději křížovku nebo trojsměrku? Vyberte si, vyřešte a pošlete na: sachova@zskunup.cz. Je to zase šance jak získat jedničku. Obojí naleznete v tomto souboru: 3_cross_word.pdf (opět je ke stažení na úplném konci této webové stránky). V křížovce vpisujete první písmeno slova do políčka s číslem. Slova jsou bez členů. Pokud se ve slově objeví pomlčka, je v samostatném políčku!

2. hodina

Na této adrese naleznete kvíz: https://www.youtube.com/watch?v=gQGwp7iNRCE. Všechna slovíčka už znáte. Podaří se vám uhodnout, jaký kus oblečení se na obrázku skrývá, dříve než bude zcela odhalen? Napište mi, jak se vám to dařilo.

Krátce si jen osvěžíme nějaké nezbytnosti. Pokud je oblečení v jednotném čísle, je uvedeno s neurčitým členem: např. a red T-shirt (červené tričko). Odkazujeme na něho ve větě takto: It´s a red T-shirt. (To je červené tričko.)

Pokud je oblečení v množném čísle (pomůcka: navlékáte ho na dvě nohy, nosíte na dvou rukách, ...), je bez členu: např. blue jeans (modré rifle - mají dvě nohavice na dvě nohy, končí -s). Ve větě na něho odkazujeme takto: They are blue jeans. (To jsou modré rifle.)

3. hodina

Na tomto odkazu si můžete vybrat svého medvídka a obléci si ho: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/games/teddy-dresser

Na konci se vám objeví jeho karta, kde uvidíte, jaké kusy oblečení jste pro něho vybrali a slovní popis. Jeden z těch popisů si zapište do sešitu. Užijte si to! :-)


27.4. - 1.5.2020

Dobrý den všem! :-) Děkuji za vaše krásné knihy o domě. Pokud se vám je již podařilo dokončit, prosím, pošlete mi je na můj mail. Těším se na vaše dílka. Kdo také neposlal vyluštěnou křížovku s odpovědí, má pořád šanci být za svoji práci odměněn.

Připomínám, že všechny soubory v textu červeně označené naleznete na úplném konci této webové stránky. Pokud nemáte možnost si vytisknout tyto stránky, nevadí. Zapište si ta slovíčka do sešitu. Pokud možnost tisku máte, stačí si pak obrázkový slovníček vlepit do sešitu.

1. hodina:

Kolik slovíček se vám z minulého týdne podařilo zapamatovat? Vyzkoušejte si je tady: 3_wordsearch_1+2.pdf. Poznáte, co se skrývá pod obrázky? Napovím - je to trojsměrka. Můžete mi ji vyfotit a poslat. Na úspěšné řešitele čeká další jednička.

Pohrát se slovní zásobou si můžete i tady: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/clothes-1

2. hodina:

Ve hře se slovíčky z předchozí hodiny se objevila tři nová slovíčka. Postřehli jste, která to byla? Ověřte si to tady: 3_summertime_clothes_voc_3.docx 

Teď se podívejte na krátké video: https://www.youtube.com/watch?v=nuBQ2klI3zw. Tady se naučíme větu: I´m wearing (Já mám oblečeno) ... He´s wearing (On má oblečeno) ... She´s wearing (Ona má oblečeno) ...

Napište mi do mailu: sachova@zskunup.cz, jak popisuje v závěru videa babiččina dcera, co má ona a její dvě děti na sobě. Využijte tří předchozích tučně zvýrazněných krátkých větiček. Za správné odpovědi vám bude odměnou veliká jednička.

3. hodina

Shrneme si, co jsme se tento týden naučili v pracovním sešitě na str. 44 a 45. Barvičky a části oděvu, které pospojujete nad obrázkem, by měly odpovídat těm v obrázku.

Dokážete odhadnout, kolik slovíček popisujících části oděvu se vám podařilo zvládnout?


20.4. - 24.4.2020

Zdravím vás všechny! Děkuji, za fotky vašich dílek - knížek o domě. Moc jste mne potěšili! V tomto týdnu krátce zopakujeme slovíčka z minulých týdnů v podobě křížovky. Jejím vyluštěním se dostanete k otázce, která vám napoví jakým tématem se v následujících týdnech budeme zabývat.

Připomínám, že všechny soubory v textu červeně označené naleznete na úplném konci této webové stránky. Pokud nemáte možnost si vytisknout tyto stránky, nevadí. Zapište si ta slovíčka do sešitu. Pokud možnost tisku máte, stačí si pak slovíčka vlepit do sešitu.

1. hodina:

Křížovku naleznete tady: 3_house_voc_rev.docx. Vyluštěte ji, zodpovězte otázku a pokud máte možnost, pošlete mi ji na mail: sachova@zskunup.cz. odměnou vám bude velká jednička. Zopakujte si šest základních slovíček, se kterými jste se setkali ve 2. třídě: 3_summertime_clothes_voc_rev.docx


2. hodina:

Jak jste luštěním zjistili, vstupujeme do nového tématu s názvem Summertime. Začneme prvními novými slovíčky: 3_summertime_clothes_voc_U6.docx. Je to obrázkový slovník, který už znáte. Teď si slovíčka nacvičíme pomocí chantu: https://www.youtube.com/watch?v=taoCF1cKZSY

Zopakujete si tam i barvy, části těla, předložku ON = V, sloveso IS = JE a ARE = JSOU.


3. hodina:

Znovu se vrhneme na video: https://www.youtube.com/watch?v=taoCF1cKZSY a připomeneme si slovíčka, se kterými jsme se tam setkali. Těchto šest nových slovíček naleznete zde: 3_summertime_clothes_voc_2.docx

Jak jste to všechno zvládli?



13.4. - 17.4.2020

Velikonoce jsou už za námi. Věřím, že jste si užili čas strávený s rodinou v duchu velikonočních tradic co nejlépe, jak jste uměli. Tento týden dokončíme naši knihu. Opravdu moc se na vaše dílka těším! 

Připomínám, že všechny soubory v textu červeně označené naleznete na úplném konci této webové stránky. Pokud nemáte možnost si vytisknout tyto stránky, nevadí. Můžete si svoji knihu kompletovat omezeně v elektronické podobě a zadání si vypracovávat do sešitu - je třeba vždy připsat datum a hodinu, abychom se v zápise pak vyznali. Další možností je si podle zadání nakreslit svoji vlastní knihu.

1. hodina:

Zopakujeme si předložky z minulého týdne. Pamatujete si je ještě?  IN = V, .... Využijte tyto listy: 3_my_house_in_1.docx3_my_house_in_2.docx. Ze druhého listu si můžete vystřihnout figurky a zopakovat tak členy rodiny a podle instrukcí na prvním listu pod obrázkem figurky rozmístit  na daná místa v domě. Také si je tam můžete podle své vlastní fantazie nakreslit.

2. hodina:

Teď přišel čas i na zbytek předložek:  IN = V, ON = NA, UNDER = POD. Využijte list: 3_my_house_in_on_under+furniture.docx a vyznačte či nakreslete správnou variantu. Která nová slovíčka jste si zapamatovali? 

3. hodina:

Z minulé hodiny využijete jedno z nových slovíček - hamster a další dvě se naučíte. Využijte list: 3_my_house_vocab+furniture+animals.docx. Podívejte se na zvířátka v pravém sloupci a podle vět pod obrázky různých míst a předložek v nich užitých zvířátka na daná místa zakreslete. Zvládli jste to? Určitě ano! Jste šikulky! Přišel čas přidat do naší knihy jeden z posledních listů, kde si shrneme to, co jsme si jako minimum měli odnést z tohoto tématu:  3_my_house_evaluation.docx. Pamatujete si názvy jednotlivých místností a umíte je napsat? Budu moc ráda, když si přidáte svoji vlastní stránku a napíšete mi na ni, co jste se naučili, co vám šlo dobře, co méně dobře, v čem si ještě úplně jistí nejste atd. Také připište, jestli se vám práce líbila a cokoliv, s výrobou knihy spojené. Naše dílko je hotové. Teď můžete svoji knihu zkompletovat. Opravdu moc se těším, děcka! :-) Na vás i vaše dílka!


6.4. - 10.4.2020

Zdravím vás, děcka ! :-) Jak se máte? Věřím, že jste všichni zdraví a těšíte se na Velikonoce. Toto téma si dnes prolneme i do našich knih, na které se také moc těším! :-) Věřím, že vás tato činnost baví stejně jako mne, když vám ji vymýšlím. 

Dnes si zopakujeme slovíčka základní výbavy našich domovů. Pamatujete si ještě? Byla to tato slovíčka: sporák, lednice, vana, kytka, stůl, židle, televize, pohovka, postel a lampa. Použijte tento list: 3_my_house_furniture_wordsearch.docx . Připomínám, že všechny soubory v textu červeně označené naleznete na úplném konci této webové stránky. Pokud nemáte možnost si vytisknout tyto stránky, nevadí. Můžete si svoji knihu kompletovat omezeně v elektronické podobě a zadání si vypracovávat do sešitu - je třeba vždy připsat datum a hodinu, abychom se v zápise pak vyznali. Další možností je si podle zadání nakreslit svoji vlastní knihu.

A teď trochu Velikonoc  (Easter), znalostí (IN = V, ON = NA, UNDER = POD) a vaší tvůrčí práce … Podívejte se na soubor: 3_my_house_in_on_under.docx a předložky si potrénujte. Vraťte se k listu, kde jsme pracovali s průřezem našeho domu (Pamatujete na ten řez motorovou pilou? To je on …) a kreslili do jednotlivých místností domů naše vybavení. Buď využijte přímo tento list vaší knihy nebo si namalujte nový. To nechám na vás. Teď si nakreslete pod obrázek pět libovolných velikonočních vajíček (eggs) v různých barvách, velikostech, s různým vzorem a očíslujte je. Popusťte uzdu vlastní fantazii. Tato vajíčka pak zakreslete na různá místa ve vašem domku a všechno si krátce zapište do vět. Např. :

1. Egg number 1 is under the sofa in the living room. (Vajíčko číslo 1 je pod pohovkou v obývacím pokoji.)

2. Egg number 2 is on the bed in the bedroom., … (Vajíčko číslo 2 je na posteli v ložnici.) ...


Mějte krásné Velikonoce! :-)


30.3. - 3.4.2020

Zdravím vás, děcka moje, v dalším týdnu výuky na dálku. Doufám, že jste všichni zdraví. Tento týden budeme pokračovat v tvorbě naší knihy My house. Připomínám, že všechny soubory v textu červeně označené naleznete na úplném konci této webové stránky. Pokud nemáte možnost si vytisknout tyto stránky, nevadí. Můžete si svoji knihu kompletovat omezeně v elektronické podobě a zadání si vypracovávat do sešitu - je třeba vždy připsat datum a hodinu, abychom se v zápise pak vyznali. Další možností je si podle zadání nakreslit svoji vlastní knihu. Tím byste mne opravdu hodně moc potěšili! Tak jdeme na to:

1. hodina:

Tento list: 3_my_house_vocab_crosword.docx vám poslouží k zopakování si slovní zásoby. Využijeme tyto listy: 3_my_house_furniture_cut_1.docx3_my_house_furniture_cut_2.docx , abychom se naučili pojmenovat věci, které jsme si minule do svých vlastních plánků měli zakreslit. Byly to tyto: sporák, lednice, vana, kytka, stůl, židle, televize, pohovka, postel a lampa. Jejich správnou výslovnost si můžete dohledat tady: https://slovnik.seznam.cz/preklad/anglicky_cesky/sofa


2. hodina:

Zopakujeme si vybavení domu z předchozí hodiny: 3_my_house_furniture_anagrams.docx. List: 3_my_house_vocab+furniture.docx použijeme k propojení slovní zásoby věcí v domě s pojmenováním jednotlivých místností v domě. Díváme se na obrázek, hledáme vyobrazené předměty v domě a píšeme, ve které místnosti se nacházejí: např. The sofa is in the living room (sitting room). IN = V !!!


3. hodina:

Vrátíme se k naší vlastní kresbě průřezu domem z minulého týdne a tentokrát připojíme do našeho nákresu anglické pojmenování vybavení, které jsme tam měli za úkol nakreslit (sporák, lednice, vana, kytka, stůl, židle, televize, pohovka, postel a lampa). Můžete si vymyslet a dokreslit do obrázku své tři vlastní věci patřící k vybavení domu. Je třeba si je vyhledat ve slovníku: https://slovnik.seznam.cz/preklad/anglicky_cesky/fridge. Pokud se chcete inspirovat, využijte video (asi od 2. minuty): https://www.youtube.com/watch?v=m27Cck_LGHc

Mějte se hezky, těším se na vás i vaše krásné práce! :-)



23.3. - 27.3.2020 

Zdravím vás, děcka, alespoň na dálku. Doufám, že situaci zvládáte i v rámci omezených možností.

V následujících hodinách si budeme vyrábět vlastní knihu s názvem My house (Můj dům). Pokud nemáte doma tiskárnu, nebo možnost si nechat listy vytisknout, nevadí. Můžete si svoji knihu kompletovat omezeně v elektronické podobě a zadání si vypracovávat do sešitu - je třeba vždy připsat datum a hodinu, abychom se v zápise pak vyznali. Další možností je si podle zadání nakreslit svoji vlastní knihu a jednotlivé listy si skladovat v nějaké složce například, než je budeme mít všechny, abychom si z nich už mohli knihu vyrobit. Tím byste mne opravdu hodně potěšili! :-) 

Soubory níže uvedené (jsou napsány červeně) naleznete opět na úplném konci těchto zápisů, rolujte na absolutní konec této webové stránky, soubory jsou označeny červeně. Jste na to už zvyklí z předchozího týdne.

1. hodina:

Stáhněte / Vytiskněte si první stránku naší knihy: 3_my_house_first_page.docx a osvěžte si slovní zásobu: 

https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8 - naleznete tu i pár nových slovíček (toilet, office, dining room, hallway = hall, garage). Vyslovujte si slovíčka několikrát za sebou.

Vyrobíme si další stranu naší knihy. Stáhněte si soubory: 3_my_house_vocab_cut_1.docx 3_my_house_vocab_cut_2.docx. Vystříhejte si názvy místností a vlepte na místa, kam patří. Můžete si přidat i vlastní popisky místností, které jsme se dneska naučili ve videu navíc.

2. hodina:

Znovu se vraťte k videu: https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8 a slovíčka několikrát vyslovte.

Stáhněte / Vytiskněte si: 3_my_house_vocab_anagrams.docx a seskládejte názvy jednotlivých místností z angramů. Pak vymyslete anagramy další na slovíčka z videa (toilet, office, dining room, hallway = hall, garage). Můžete je napsat na konec listu či na nový list, záleží na vás. 

3. hodina:

Stáhněte / Vytiskněte si:  3_my_house_vocab_wordsearch.docx a najděte slovíčka popisující místnosti v domě. Na papír A4 (je veliký jako náš školní sešit English) nakreslete průřez vaším domem či bytem. Průřez si představte jako řez motorovou pilou vaším domem či bytem napříč. Do jednotlivých místností nakreslete i co v nich máte - nábytek atd. (Měli byste tam mít někde i všechno toto - sporák, lednice, vana, kytka, stůl, židle, televize, pohovka, postel a lampa). Místnosti popište.

Znovu upozorňuji: 

Soubory výšeuvedené (jsou napsány červeně) naleznete opět na úplném konci těchto zápisů, rolujte na absolutní konec této webové stránky, soubory jsou označeny červeně. Jste na to už zvyklí z předchozího týdne.

Těším se vás všechny i na vaše krásné práce! :-)


9.3. - 20.3.2020

V jediné hodině tohoto týdne jsme se zaměřili na opakování látky k velkému testu ze 4. lekce. tato písemná práce se odkládá na dobu neurčitou. Pracovali jsme v sešitě na str. 30 a 31, hráli jsme si s angramy a pomocí kartiček skládali slovíčka k popisu lidského těla. 


V následujícím týdnu je třeba doma udělat toto:

1. v souboru: 3_my_house_slovicka naleznete novou slovní zásobu 5. lekce s tématem My house (Můj dům). V učebnici ji najdete na str. 40 - 41. Nastudujte si ji, prosím, ústně i písemně - dle zadání slovíčka rozepište k jednotlivým obrázkům, jak je naším zvykem při vytváření obrázkového slovníku. List, pokud máte možnost, vytiskněte a nalepte do sešitu. 


2. V pracovním sešitě na str. 36 vyberte ze tří možností, kterou místnost na obrázku vidíte a zakroužkujte ji - viz řešený příklad č. 1. 


3. Na str. 38 v pracovním sešitě je sada 6 obrázků, kde jsou jednotliví členi rodiny na určitých místech v domě a jeho blízkém okolí. Na to, kde jsou se zeptáme pomocí otázky WHERE IS …? (Kde je …?) např. Where is Mum? (Kde je maminka?). Odpověď vyberete z nabídky ve druhém sloupci pod obrázky a podle obrázku ji přiřadíte k otázce, jak je uvedeno v prvním řešeném případě tohoto cvičení. Odpovědí je IN THE … (V …). Místo je uvedeno v podobě anagramu (= v názvu chybí písmenka, která je třeba dopsat).


4. v souboru: 3_my_house_popis naleznete popis jednotlivých umístění v domu (v přízemí, v patře, v podkroví, vpravo, vlevo). Prosím nastudujte si to jako slovní zásobu a podívejte se, jak se pracuje se základní otázkou Where is ..? (Kde je ...?) - např. Where is the bathroom? (Kde je koupelna?) s odpovědí It is downstairs on the left. (Je v přízemí vlevo.) Je vše barevně znázorněno pro lepší pochopení. Tuto stránku si vytiskněte, pokud tu možnost máte, a nalepte do sešitu.


5. Pod obrázkem domu na předchozím listu naleznete tři otázky: Where is the hall (the sitting room, the bedroom) ? Odpovězte na ně podle vzoru výše celou větou písemně, prosím.


Soubory: 3_my_house_slovicka a 3_my_house_popis  naleznete na úplném konci těchto zápisů, rolujte na absolutní konec této webové stránky, soubory jsou označeny červeně.