Absolventské práce deváťáků: důvod k chlubení

před 8 měsíci, 7.12.2017 Obě devítky mají za sebou prezentaci absolventských prací

Nejlepší „úroda“ za poslední léta! Podobně jako před třemi, podobně jako před dvěma lety, podobně jako před rokem. Hodnocení absolventských prací našich deváťáků už vážně začíná být trochu nudné, rok od roku prostě konstatujeme další a další posun. Ale my jsme za tu „nudu“ vděční, rádi se budeme opakovat i v příštích letech, rádi se budeme chlubit.
Kdo všechno má důvod se chlubit? Žáci, kteří v míře dosud nevídané zapomněli na dříve velmi oblíbenou a využívanou klávesovou zkratku Ctrl+C, Ctrl+V a dali přednost vlastnímu bádání. Většinou už přicházejí s vlastními tématy, na absolventkách pracují systematicky a někteří už od léta. Učitelé, kteří žáky k podobnému postupu cílevědomě vedou, a zdaleka nejen během absolventských prací. Rodiče, kteří absolventské práce zhlédli v dosud nejhojnějším počtu a mohou být právem pyšní na své děti.

„Byl to jeden z nejpříjemnějších zážitků od začátku školního roku. Potěšilo mě, jak si většina žáků umí jít za svým cílem a jak se postupem doby neuvěřitelně proměňuje podoba jejich prezentací. Je jasné, že mezi jednotlivými žáky existují rozdíly, stejně jako v reálném životě. Ale většina z nich si opravdu sáhla na svůj strop a za to si zaslouží obrovské uznání. Stejně jako pedagogický tým, který věnuje (nejen) deváťákům obrovské množství energie a času,“ uvedl ředitel školy Marek Tvrdoň.

Deváťáci v nejbližších dnech dostanou, ostatně jako vždy, šanci vyjádřit se k absolventkám v anonymní anketě. A my Vás s výsledky ankety seznámíme po 15. prosinci, kdy deváťáci přeberou certifikát i se známkou za absolventskou práci. Jako bonus přidáme i krátké video ilustrující průběh prezentací.

Jen pro úplnost připomeňme, že absolventské práce jsou pro naše deváťáky už dvanáctým rokem zatěžkávací zkouškou, ve které musí prokázat, jak se orientují v množství poznatků, informačních zdrojů, jak zvládají rozlišit ty více důležité informace od méně významných až nepodstatných. A také jak o tom všem dokážou přesvědčit své spolužáky i vyučující.