Absolventská tradice

před 4 dny, 7.12.2018 Deváťáci to zvládli

Advent, Mikuláš, pečení vanilkových rohlíčků, to všechno neodmyslitelně patří k prosinci. Po staletí. A v naší škole k tradicím typickým pro všechny přidáváme ještě absolventské práce žáků devátých ročníků. Po desetiletí. Úplně přesně - už potřinácté.
Jaký průběh měly absolventky letos? V zásadě obvyklý. Od prvních nářků a skuhrání přes koncentrovanou práci až k úlevě a uznání od učitelů. Drtivá většina deváťáků zvládla během dvou měsíců napsat kvalitní práci a s jejími závěry vystoupit ve vlastní prezentaci před publikem složeným ze spolužáků, rodičů a pedagogického sboru. Stalo se tak v úterý 4.12. a ve středu 5.12.2018. Takže povedla se i prezentace a obhajoba? „Máme z vás radost a rodiče na vás mohou být pyšní. Zvládli jste to nad očekávání,“ slyšeli pak deváťáci v závěrečné řeči pedagogů.
Je náročné porovnávat. Ale říct, že úroveň absolventských prací v posledních čtyřech letech stále stoupá, troufalé není. Ano, ubývá prací, na které by si všichni přítomní s jistotou vzpomněli i po letech. Výrazně ale přibývá prací oceněných jedničkou (snad to můžeme prozradit, i když osvědčení se známkou si deváťáci převezmou až na konci příštího týdne) a v podstatě vymizely práce výrazně nevydařené. Je jasné, že mezi úrovní prací i mezi přístupem žáků existují rozdíly, stejně jako v reálném životě. „Těch, kteří absolventky zvládli nad očekávání, ale bylo výrazně více než těch, od kterých se možná očekávalo víc. A to je výborná zpráva pro rodiče i pro vyučující, kteří (nejen) absolventkám věnují obrovské množství energie a času,“ uvedl ředitel školy Marek Tvrdoň.
Deváťáci od nás ještě dostanou, ostatně jako vždy, šanci vyjádřit se k absolventkám v anonymní anketě. A my Vás s výsledky ankety seznámíme po 14. prosinci, kdy deváťáci přeberou certifikát i se známkou za absolventskou práci. Jako bonus přidáme i krátké video ilustrující průběh prezentací.
Jen pro úplnost připomeňme, že absolventské práce jsou pro naše deváťáky zatěžkávací zkouškou, ve které musí prokázat, jak se orientují v množství poznatků, informačních zdrojů, jak zvládají rozlišit ty více důležité informace od méně významných až nepodstatných. A také jak o tom všem dokážou přesvědčit své spolužáky i vyučující.
​Více fotografií najdete na našem facebooku.